به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، تظاهرات این هفته برای هشدار درباره پیامدهای حملات گارد ریاست جمهوری به مناطق ارحب، نهم و بنی جرموز برگزار شد.

وی افزود: هدف از این تظاهرات جلب توجه افکار عمومی به مشکلات و سختی‌هایی است که این چند قبیله به علت حمایت از انقلاب متحمل شده‌اند.

درگیری‌های شهر ارحب از مارس ۲۰۱۱ تاکنون تعداد زیادی کشته و زخمی برجای گذاشته، و منجر به آوارگی صد‌ها نفر شده است.

درگیری‌های نیروهای گارد ریاست جمهوری با مردان چند قبیله در مناطق ارحب، نهم و بنی جرموز یمن با وجود تشکیل دولت وحدت ملی اخیراً بار دیگر آغاز شده است.

دولت وحدت ملی یمن شامل ائتلاف دیدار مشترک و حزب حاکم کنگره خلق است.

«محمد الشراعی» مشاور حقوقی یمنی در مصاحبه با خبرنگار العالم، گفت: حضور گسترده جوانان انقلابی و آزادیخواه یمن در میادین بیانگر پویایی و تداوم انقلاب است، و نشان می‌دهد که جوانان تا تحقق اهداف انقلاب در میادین حضور خواهند داشت.

نمازگزاران یمنی همچنین نخستین سالگرد شهدای معروف به «جنایت پالایشگاه خون» در شرق میدان التغییر را برگزار کردند، و یاد و خاطره شهدای این حادثه را گرامی داشتند.

«جلال الحنید» یکی از انقلابیون حاضر در میدان التغییر صنعا به خبرنگار العالم گفت: تهدیدهای عوامل رژیم مبنی بر حمله قریب الوقوع به تجمع کنندگان در میدان التغییر و تخلیه این میدان از آن‌ها همیشه وجود داشته است، اما هیج تأثیری نخواهد داشت؛ ما باید فعالیت‌های سفیر آمریکا در یمن و صهیونیست‌ها و طرف‌های غربی را زیر نظر بگیریم و مانع ایجاد درگیری میان برادران خود شویم.

محمد راشد الجبلی یکی از رهبران انقلابیون یمن نیز حمله عوامل رژیم به تجمع کنندگان در میدان التغییر را بعید دانست و گفت: یمن در مرحله خطرناکی قرار دارد، و بعید میدانیم که رژیم مستقیما وارد عمل شود و عوامل خود را برای تخلیه میدان التغییر، با تجمع کنندگان درگیر کند.