تظاهرات جنبش ضدسرمایه‌داری " تسخیر لندن "

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از شبکه راشاتودی نوشت: صدها تن از فعالان "تسخیر لندن" در مقابل کلیسای جامع "سنت پائول" تجمع کردند تا در سراسر لندن تظاهرات اعتراضی برگزار کنند.

بر اساس این گزارش، ‌ تظاهرات مشابهی در دیگر شهرهای سراسر جهان برگزار شد اما گزارشاتی از دستگیر شدن تعدادی از معترضان در لندن منتشر شده است.



معترضان تسخیر لندن، از پایتخت انگلیس شروع به راهپیمایی کردند و در حین تظاهرات خود از " یک درصد از دفاتر برخی از بزرگترین شرکت‌های انگلیس " دیدار کردند.

اولین توقف آنها در مقابل دفتر " گلدمن ساش " بود که یکی از بزرگترین بانک‌های سرمایه‌گذاری جهان است، ساختمان گلدمن ساش توسط مأموران پلیس محاصره شده بود تا با معترضان مقابله کنند.



معترضان انگلیسی در شبکه اجتماعی " توییتر " گزارش کردند که مأموران پلیس برای تحریک معترضان، باتون‌های خود را بالا گرفتند.



توقف دوم معترضان، " دیلویت " دومین شرکت بزرگ ارائه خدمات جهان است که همچون دیگر شرکت‌های حسابداری به شرکت‌ها و افراد ثروتمند کمک می‌کند تا از دادن مالیات فرار کنند و در حسابداری ابتکاری افراط می‌کنند.

معترضان انگلیسی پس از توقف مقابل شرکت " دیلویت " در مقابل " بانگ انگلیس " توقف کردند و چادرهای خود را در اطراف میدان آن منطقه مستقر کردند.



یکی از شاهدان این اعتراضات به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که بین پلیس و معترضان درگیری به وجود آمد و دستکم ۱۲ نفر از معترضان دستگیر شدند.



این اعتراضات بعنوان بخشی از " روز جهانی عمل " صورت گرفت که در آن هزاران نفر در ۴۰۰ شهر سراسر جهان از جمله " مسکو "، " نیویورک "، " آتن " و " مادرید " تظاهرات برپا کردند.

در ماه فوریه، پلیس لندن کمپ معترضان جنبش تسخیر لندن در مقابل کلیسای سنت پائول را منحل کرد و این اقدام پلیس پس از آن صورت گرفت که معترضان با مقاومت در مقابل هشدارهای پلیس حاضر نشدند میدانی را که در قلب شهر لندن قرار داشت را ترک کنند.



جنبش "تسخیر لندن" بخشی از جنبش جهانی تسخیر به حساب می آید که سال گذشته از نیویورک سرچشمه گرفت. فعالان جنبش تسخیر علیه ناعدالتیها و نابرابریهای اقتصادی و اجتماعی تظاهرات برپا کرده اند و خواستار مسئولیتپذیری بیشتر نهادهای مالی و همچنین خواستار دیگر اصلاحات مالی دیگر شدند.