به گزارش افکارنیوز به نفل از مهر، جمال الکربولی از رهبران فهرست العراقیه گفت: اعضای گروهک منافقین همه قوانین موجود را زیر پا گذاشتهاند و دفاع برخی از نمایندگان از آنها پسندیده نیست.

وی افزود مدافعان گروهک منافقین پایگاهی در میان مردم عراق ندارند و افشاگری مریم سنجابی(عضو جدا شده منافقین) درباره کمک سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها به گروهک، خطرناک بودن ادامه حضور این گروهک در کشور را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر منابع امنیتی عراقی فاش کردند: سه نفر از اعضای گروهک منافقین در کمپ لیبرتی ضمن اعلام جدایی از این گروهک خود را تسلیم نیروهای عراقی کرده‌اند.

این منابع افزودند: این افراد که از جمله آن شخصی به نام علی حسین‌نژاد متولد ۱۹۵۰ است خود را به نیروهای امنیتی خارج اردوگاه تسلیم کردند و پس از طی اقدامات معمول و ارائه گزارش به تیم سازمان ملل در عراق سرنوشت آن‌ها معلوم خواهد شد.

پس از انتقال اعضای گروهک منافقین به اردوگاه لیبرتی تاکنون ۸ نفر از آن جدا شده‌اند.

این در حالی است که وزارت حقوق بشر عراق با اشاره به رعایت همه معیارهای مربوط به حقوق بشر در انتقال منافقین به لیبرتی از اقدامات تحریک آمیز اعضای گروهک منافقین حین انتقال به لیبرتی خبر داد.

«کامل امین» سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق ضمن اعلام این مطلب گفت: تیم سازمان ملل در عراق(یونامی) شاهد همه حقایق مربوط به انتقال اعضای گروهک منافقین به لیبرتی بودند.

وی با اشاره به اقدامات تحریک آمیز اعضای گروهک در مقابل نیروهای عراقی هنگام انتقال به لیبرتی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی عراق ‌‌نهایت خویشتنداری را از خود نشان دادند.

کامل بیان کرد: عملیات انتقال اعضای گروهک منافقین روان و با رعایت معیارهای حقوق بشر انجام شد.

شایان ذکر است گروهک تروریستی منافقین علاوه بر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران در همکاری با رژیم دیکتاتوری بعث سابق و القاعده جنایتهای فراوانی نیز علیه ملت عراق مرتکب شده است.