به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مقامات فلسطینی روز یکشنبه با رد پاسخ رسمی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به نامه ماه پیش محمود عباس درباره از سر گرفته شدن مذاکرات، گفتند که موضع نتانیاهو در این نامه درباره نارضایتی فلسطینیان درباره مذاکرات متوقف شده صلح حاوی هیچ چیزی نبوده که بتواند گفتوگوها را احیاء کند.

بر اساس گفته مقامات فلسطینی، نامه شنبه نتانیاهو در پاسخ به نامه ماه گذشته محمود عباس، درخواست‌ها برای توقف شهرک‌سازی اسرائیل در مناطق اشغالی را رد کرده و بار دیگر خواستار بازگشت بدون پیش شرط تشکیلات خودگردان فلسطین به مذاکرات شده است.

«حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین به خبرگزاری رویترز گفت: محتوای نامه[نتانیاهو] هیچ زمینه‌ای را برای بازگشت به مذاکرات نداشته است.

تل‌آویو هنوز محتوای نامه نتانیاهو را که شب گذشته توسط «اسحاق مولخو» فرستاده ویژه نخست وزیر اسرائیل به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل داده شد را منتشر نکرده است اما مقامات اسرائیلی هفته گذشته گفتند که انتظار ندارند نتانیاهو با درخواست عباس برای توقف شهرکسازی‌ها پیش از آغاز گفت‌وگو‌ها موافقت کند.

از سوی دیگر یاسر عبد ربه از اعضای کمیته اجرایی فلسطین گفت که نامه اسرائیل شامل پاسخ شفافی درباره موضوعات مرکزی که از سرگرفته شدن روند مذاکرات را تضعیف کرده بود، نمیشود.