به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تی وی، پيش بيني ميشود جمي دايمون، مدير عامل بانک "جي پي مورگان چيس" با استعفاي اينا درو، مدير ارشد سرمايه گذاري اين بانک پس از ۳ دهه فعاليت موافقت کند.

احتمالا دو مقام بلند پایه میز لندن این بانک که در وقوع این زیان بزرگ نقش داشتند نیز در آستانه استفعا قرار دارند.

وظیفه نظارت بر بخشی از این بانک که مسئول این زیان‌دهی شناخته شده است به درو که یکی از بالاترین دستمزدها را از این بانک دریافت می‌کرده است واگذار شد. وی از آوریل تا کنون چندین بار استعفا داده بود.

در حالی‌که JP Morgan Chase در صدد کاهش دادن آسیب حاصل از این زیان ۲ میلیارد دلاری است ظاهرا سهام این بانک روز جمعه در پایان معاملات با ۱۰ درصد کاهش مواجه شد.

دایمون روز جمعه(۲۲ اردیبهشت، ۱۱ می) در جریان یک مصاحبه با اشاره به وضعیت " آشفته " و نسنجیده این بانک تصریح کرد: " ما یک اشتباه هولناک و فاحش مرتکب شدیم که به هیچ وجه قابل توجیه نیست. "

تحولات اخیر در حالی روی داد که رتبه " آسیب پذیری فرضی این بانک در قبال تعهدات مالی بلند مدتش " روز جمعه با یک درجه کاهش از AA - به A + تغییر یافت و رتبه کوتاه مدت این بانک نیز در قبال تعهدات مالی‎اش از F۱ به F۱ + تنزل کرد.

موسسه اعتبارسنجی " استاندارد اند پورز " نیز روز جمعه ارزیابی خود از این بانک را کاهش داده است.

ارزش سهام این بانک روز پنج‌شنبه(۲۱ اردیبهشت، ۱۰ می) با ۷ درصد کاهش به ۳۸ دلار در هر سهم رسید و این امر موجب سقوط سهم بازار در سراسر بخش بانکی شد.

در گزارشهاي مالي بر اين نکته تاکيد شده است که اگر پيش از آغاز معاملات در روز جمعه هيچ اقدامي براي جلب اطمينان سرمايه گذاران صورت نگيرد احتمال دارد اين مشکل به بازارهاي پولي سرايت کند.