به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از فرانسه ۲۴ نوشت: در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فعالان ضد جنگ و طرفداران صلح در شیکاکو علیه نشست ناتو که قرار است طی یکی دو روز آینده در این شهر برگزار شود تظاهرات کردند.

در حدود ۱۵۰ پلیس شهر شیکاگو در میدان ریچارد جی. دارلی میدان اصلی این شهر گرد هم آمدند و تظاهرات کردند. این میدان مکانی است که تظاهرات ضد جنگ علیه دخالت های نظامی آمریکا در ویتنام در سال ۱۹۶۸ در آن سرکوب شد.

" تام هایدن " کسی که در اعتراضات سال ۱۹۶۸ شرکت داشت برای تظاهر کنندگان سخنرانی کرد و گفت: ۴۴ سال است که من اجازه صحبت در شیکاکو را دارم.

تظاهر کنندگان همچنین به هزینه شدن مالیات های شهروندان این کشور در جنگ ها اعتراض داشتند. یکی از شرکت کنندگان در این اعتراضات می گوید: ما اینجا هستیم برای اینکه از منافع وال استریت بیزاریم. آنها از جنگهایی که ناتو آغاز می کند سود سرشاری می برند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پیش از آغاز این نشست با رهبران شرکت کننده در نشست ناتو از جمله فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه وآنگلا مرکل صدر اعظم آلمان دیدار کرد.

امنیت در افغانستان و آینده این کشور، ریاضت های اقتصادی کشورهای اروپایی، و همچنین موضع فرانسه در قبال جنگ در افغانستان پس از انتقال قدرت در کاخ الیزه از جمله مسائل مهم این نشست هستند.