نابرابری‌های نژادی در آمریکا با شیوع کرونا آشکار شد

آنتونی فائوچی ، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در گفت‌وگو با ان بی سی نیوز درباره تأثیرات غیر قابل انکار ناشی از شیوع ویروس کرونا بر نابرابری‌های نژادی در آمریکا صحبت کرد.

او گفت: از زمان شیوع آنفلو آنزا در سال ۱۹۱۸، ما شاهد هیچ بحران بهداشتی عمومی در این سطح نبوده ایم. هر یک از شما به سبب انعطاف پذیری و وقف کردن خود به تحصیل و فارغ التحصیل شدن با وجود مشکلات و ابهامات مستحق احترام زیادی هستید. شیوع کووید-۱۹ سبب مشهود شدن شکست‌های موجود در جامعه ما شده است. تجربه کشور ما در ارتباط با کووید-۱۹ سبب مشخص شدن یک واقعیت آشکار و شکست جامعه ما شد. تفاوت‌هایی غیرقابل قبول در خصوص گروه‌های اقلیت، به ویژه آفریقایی-آمریکایی ها، لاتین تبار‌ها و بومیان آمریکایی مشاهده می‌شود. تعداد زیادی از اعضای گروه‌های اقلیت تنها به سبب ماهیت شغلی که بسیاری از آن‌ها به عنوان کارکنان بخش‌های ضروری در جامعه دارند، به میزان بیشتری در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار می‌گیرند.

او در ادامه افزود: موضوع مهم‌تر اینکه زمانی که این افراد به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، این احتمال بیشتر است که آن‌ها با پیامد‌های شدید ناشی از این بیماری دست و پنجه نرم کنند. این مشکلی است که اقلیت‌ها با آن مواجهند و آن‌هایی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، مشکلات مزمن ریوی و دیابت دارند، بیش از پیش در معرض خطر هستند که باعث شده است شمار بیشتری ا ز این افراد در مقایسه با جمعیت کلی کشور، به سبب ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها بستری شوند و جان بدهند.