ترکیه یکی از قوی‌ترین ارتش‌های جهان را دارد

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه به ستایش از ارتش ترکیه پرداخت و گفت، ارتش ترکیه در نبرد قره‌باغ کمک‌های بی‌نظیری را به باکو ارائه داد.

به گزارش منابع خبری، «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در گفت‌و‌گو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور گفت: «جنگ قره باغ‌ آزمونی برای نیروهای مسلح بود و ما سر بلند از این آزمون بیرون آمدیم. این ارتش ترکیه بود که مارا برای این نبرد مهیا کرد. ترکیه یکی از قوی‌ترین ارتش‌های دنیا را دارد. ارتش ترکیه در نبرد قره‌باغ کمک‌های بی‌نظیری را به ما ارائه داد.»

وی همچنین به مشارکت خلبانان و جنگنده‌های جمهوری آذربایجان در یک رزمایش هوایی در ترکیه اشاره کرد و گفت که رزمایش تاکتیکی «عقاب آناتولی-2021» با حضور در این تمرین هوایی، مواضع زمینی و هوایی دشمن فرضی را نابود کردند.

به گفته وزیردفاع جمهوری آذربایجان، خلبانان جمهوری آذربایجان در این رزمایش گشت هوایی، شناسایی و تخریب مواضع دشمن فرضی در زمین و هوا و را برعهده داشتند.

ترکیه و جمهوری آذربایجان روابط به شدت گرمی باهم دارند و در جریان نبرد اخیر باکو و ایروان، ترکیه کمک‌های شایان توجه لجستیکی و غیره به به جمهوری آذربایجان ارائه کرد. ارتش‌های جمهوری آذربایجان و ترکیه چندی قبل نیز رزمایشی را به منظور حفظ آمادگی نظامی برگزار کردند.

در نبرد اخیر قره باغ پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه با پروازهای موفق علیه مواضع ارمنستان موجب برتری قابل توجه ارتش جمهوری اذربایجان بر رقیب شدند.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان اخیرا نیز از برگزاری تمرین بین نیروهای ویژه ارتش جمهوری آذربایجان با ترکیه خبر دادند.

خبرگزاری «آذر نیوز» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش داد که نیروهای ویژه ارتش جمهوری آذربایجان برای انجام تمرین‌هایی در ترکیه در کنار نیروهای این کشور قرار گرفتند. این تمرین‌ها در مرکز آموزش مقابله با تروریسم در «ایسپارتا» واقع در جنوب ترکیه برگزار شد.