تنها راه مقابله با دشمن صهیونیستی از نگاه  نبیه بری

رئیس پارلمان لبنان گفت،  تجاوز رژیم صهیونیستی   علیه مناطق متعددی در جنوب لبنان ماهیت این رژیم را که مبتنی بر تجاوز است، نشان داد و تنها راه بازدارندگی در برابر آن، وحدت و مقاومت است.

به گزارش پایگاه خبری لبنان۲۴،  نبیه بری گفت: اگر بیانیه‌ها در محکومیت رژیم صهیونیستی این رژیم را در سطوح امنیتی، سیاسی و نظامی به عقب نشینی وامی‌داشت و افساری به گردن تجاوزگری‌های آن می‌انداخت، فلسطین پس از گذشت فقط چند روز از آغاز اشغالگری آن آزاد شده بود و اسرائیل هم به خود جرات رقم زدن فجایعی نظیر نسل کشی در قانا و المنصوری و قبل از آن در دیریاسین و بحر البقر را نمی‌داد.

وی افزود: اگر محکومیت و تقبیح تجاوزات اسرائیل فایده داشت که این رژیم هیچ گاه دست به تجاوزات روزمره علیه لبنان نمی‌زد و بخش‌های وسیعی از خاک این کشور را با حملات زمینی، هوایی و دریایی از سال ۱۹۷۸ و ۱۹۸۲ و سال های ۱۹۹۳،۱۹۹۶ و ۲۰۰۶ اشغال نمی‌کرد.

بری گفت: اتفاقات دیروز و تجاوز امروز رژیم صهیونیستی به مناطق متعددی از جنوب لبنان بیانگر ماهیت این رژیم مبتنی بر تجاوز است که با زبان محکومیت دست از تجاوز برنمی‌دارد، بلکه این رژیم فقط  یک زبان را می‌فهمد و آن هم زبان وحدت و مقاومت است که با این دو سرزمینمان را آزاد کردیم و از لبنان دفاع کردیم.

رئیس پارلمان در عین حال تاکید کرد:  موضع صریح و واکنش ملی سریع به آنچه اتفاق افتاده و در حال رخ دادن است، باید عجله کردن طرف‌های ذیربط با تشکیل کابینه برای انجام یک اقدام ملی، صادقانه و و طن پرستانه باشد به گونه‌ای که در برابر منافع شخصی و سهم خواهی‌های طائفه‌ای مقاومت کند و از این طریق درها را به روی ایجاد خلا در نهادهای دولتی به خصوص در قوه مجریه ببندند؛ زیرا اگر لبنان در وضعیتی که یک سال و اندی است با آن روبه روست بماند اشتهای رژیم صهیونیستی  برای تجاوزات بیشتر علیه لبنان و جنوب آن بیش‌تر می‌شود.

مقاومت اسلامی لبنان «حزب‌الله»  امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی) امروز (جمعه) با دهها راکت‌، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در «مزارع شبعا» هدف گرفته شد.

 در این بیانیه آمده است: در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق باز (زمین‌های خالی) «الجرمق» و «الشواکیر» در پنجشنبه (دیروز)، یگان‌های شهید "علی محسن کامل" و شهید "محمد قاسم طحان" در مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی) امروز (جمعه) مناطق باز اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با دهها راکت ۱۲۲ میلیمتری هدف گرفتند.