شکایت از پسر ملکه انگلیس به دلیل فساد اخلاقی

 یکی از شاکیان قدیمی پرونده فساد اخلاقی جفری اپستین روز دوشنبه از شاهزاده اندرو به دلیل تجاوز شکایت کرد.

ویرجینیا گیوفر، یکی از شاکیان قدیمی پرونده جفری اپستین( سرمایه دار سرشناس آمریکایی که متهم به سوء استفاده از دختران نابالغ بود) از شاهزاده اندرو دوک یورک (فرزند سوم و دومین پسر ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ که در سال ۲۰۱۹ متهم شد با واسطه‌گری جفری اپستین، با یک دختر نوجوان ۱۷ ساله ارتباط جنسی داشته است) به اتهام تجاوز به او در سن ۱۷ سالگی شکایت کرد. گفته شده وکلای وی این شکایت را در دادگاه فدرال منهتن ثبت کردند.

گیوفر گفت: «شکایت من تحت عنوان قانون قربانیان کودک مطرح شده است. من در این دعوی نوشتم که از سوی آنها قاچاق و مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته ام. من شاهزاده اندرو را به خاطر آنچه او با من کرد، مسئول می‌دانم. افراد قدرتمند و ثروتمند نباید از مسئولیت اقدامات خود معاف باشند. امیدوارم قربانیان دیگر ببینند که نمی‌توان در سکوت و ترس زندگی کرد، بلکه می‌توان با صحبت کردن و مطالبه عدالت، زندگی خود را پس گرفت.»

او اضافه کرد: « من به آرامی به این تصمیم نرسیدم. من می‌دانم که این اقدام مرا در معرض حملات بیشتر شاهزاده اندرو و جانشینانش قرار خواهد داد اما  می‌دانستم که اگر این کار را انجام ندهم  به آن‌ها و قربانیان اجازه می‌دهم هر کاری که می خواهند انجام دهند.»

در اواخر سال ۲۰۱۹، شاهزاده اندرو به بی بی سی گفت هرگز با گیوفر رابطه نداشته است. او اعلام کرد که هیچ خاطره‌ای از ملاقات با او ندارد. «من کاملاً قاطعانه می‌توانم به شما بگویم که هرگز اتفاق نیفتاده است.»

این مصاحبه که قرار بود به بهبود وجهه پسر ملکه کمک کند از سوی رسانه‌ها یک «فاجعه» لقب گرفت. شاهزاده اندرو به دنبال این مصاحبه مجبور به کناره‌گیری از وظایف سلطنتی خود شد.