محاکمه حامیان ترامپ به جرم دروغ پردازی در مورد انتخابات

 یک شرکت تهیه و تولید تجهیزات رای گیری با عنوان "دامینیون" به خاطر ادعا‌های دروغین حامیان ترامپ در مورد تقلب گسترده در ا نتخابات ریاست جمهوری از طریق دستگاه‌های این شرکت از رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ ، رییس جمهور سابق آمریکا، سیدنی پاول و مایک لیندل به دادگاه شکایت کرد.

کارل نیکولز، قاضی منطقه‌ای واشنگتن دی سی که رسیدگی به دعاوی علیه این افراد را برعهده دارد در این باره گفت: شرکت "دامینیون" به دلیل ادعا‌های دروغین این سه نفر از حامیان ترامپ در مورد تقلب در روند انتخابات ریاست جمهوری که منجر به بد نامی این شرکت ساخت و تولید دستگاه‌های رای گیری شده از آن‌ها شکایت کرده است.

وی معتقد است حتی براساس متمم اول که بر مبنای "حق آزادی بیان" در جامعه آمریکاست هم این سه نفر از حامیان رییس جمهور سابق نمی‌توانند از مصونیت کامل قضایی برخوردار باشند. پاول یک وکیل آمریکایی است که به فعالیت‌های تبلیغاتی در کمپین‌های ترامپ می‌پرداخت و بعداً از ترامپ جدا شد. لیندل هم فردی است که نظریه‌های توطئه را برای ترامپ چه در زمان ریاست جمهوری وی چه پس از آن طراحی می‌کرده است.

سخنگوی شرکت "دامینیون" در این مورد گفت: ما خوشحالیم که حامیان ترامپ برای دروغ پردازی‌های خود حالا باید مقابل دادگاه پاسخگو باشند.

هوارد کلاینندلز، وکیل پاول در این پرونده هم تاکید کرد: تصمیم دادگاه برای محاکمه این سه نفر ناامیدکننده است. ما منتظر رسیدگی به این پرونده هستیم و قطعا ثابت می‌کنیم که اظهارات پاول در مورد انتخابات دقیق بوده و با سوء نیت منتشر نشده است.

شرکت "دامینیون" از این سه نفر حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار غرامت درخواست کرده، چرا که نمایندگان این شرکت آمریکایی می‌گویند این افراد از دروغ‌های دونالد ترامپ در مورد تقلب در روند رای گیری اخیر در آمریکا حمایت کردند و موجب بد نامی این شرکت ساخت و تولید دستگاه‌های دیجیتال رای گیری شده اند.

نماینده این شرکت می‌گوید چندین شکایت دیگر هم علیه ترامپ و متحدانش و نیز شبکه‌های تلویزیونی محافظه کاری که با این افراد همکاری کرده اند مطرح کرده و تمام این شکایت‌ها به ویژه در مورد ترامپ را تا مرحله آخر پیگیری خواهد کرد.

شرکت "دامینیون" از شبکه‌های تلویزیونی که با دونالد ترامپ و حامیانش در دروغ پراکنی علیه روند انتخابات اخیر همکاری کرده اند نیز ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار غرامت درخواست کرده است.