اروپا در آستانه موج سوم شیوع ویروس کرونا

 مرکز پیشگیری و مهار بیماری‌ها در اتحادیه اروپا ، تا هفته پیش، بیش از ۳۶ میلیون مبتلای قطعی فقط در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شناسایی شده و بیش از ۷۵۰ هزار نفر هم به علت ابتلا به کووید در کشور‌های عضو این اتحادیه جان باختند.

هانس کلاگ، مدیر اروپایی سازمان بهداشت جهانی با هشدار درباره بروز موج سوم کرونا در قاره سبز گفت: کاهش شمار مبتلایان در ۵۳ کشوری که در فهرست کشور‌های اروپایی سازمان ملل قراردارند یایان یافت و شمار مبتلایان به کووید در هفته گذشته ده درصد افزایش یافت.

اروپا در آستانه موج سوم شیوع ویروس کرونا

مرکز ملی آمار انگلیس نیز در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد: شمار مبتلایان به کرونا به بالاترین میزان در یک ماه اخیر رسیده و شمار مرگ ناشی از کووید نیزطی یک ماه گذشته در این کشور پنج برابر شده است.

اکنون انگلیس با افزون بر شش میلیون و چهارصد هزار مبتلای قطعی و بیش از ۱۳۱ هزار جان باخته‌ی کرونا به روایت دولت که همواره کمتر از گزارش مرکز ملی امار انگلیس است از جمله کشور‌های دارای بیشترین مبتلایان و بیشترین جان باختگان کرونا در اروپای غربی است.

دولت انگلیس فقط افرادی را که ۲۸ روز پس از ابتلا به کرونا جان ببازند قربانی کرونا محسوب می‌کند. مرکز ملی امار انگلیس چند هفته پیش اعلام کرد در ۱۵۶ هزار گواهی فوت صادره شده علت مرگ متوفی ابتلا به کووید اعلام شده است.

در حالی شمار مبتلایان و جان باختگان روزانه از کرونا در انگلیس اوج گرفته که سازمان ملی بهداشت و درمان این کشور اعلام کرده بیش از ۴۱ میلیون نفر از جمعیت حدود ۶۷ میلیون نفری انگلیس واکسن کامل کرونا را دریافت کردند، اما این میزان واکسیناسیون هم نتوانسته است سدی نفوذ ناپذیر در برابر ویروس کرونا ایجاد کند.

کاهش محدودیت‌های کرونایی، رعایت نکردن توصیه‌ها و افزایش سفر‌ها، علت افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان از کرونا در قاره اروپا اعلام شده است.

بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲۱۱ میلیون نفر، شمار جان باختگان به بیش از ۴ میلیون و چهارصد هزار نفر و تعداد بهبودیافتگان به بیش از ۱۸۹ میلیون نفر افزایش یافت.

تا این ساعت آمریکا با بیش از ۳۸ میلیون، هند با بیش از ۳۲ میلیون، برزیل با بیش از ۲۰ میلیون و روسیه، فرانسه، انگلیس و ترکیه با بیش از ۶ میلیون نفر در صدر جدول جهانی بیشترین مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد.