پنتاگون: انگلیس مسئول تلفات بالای انفجار فرودگاه کابل است

 روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس خبر داد که پنج‌شنبه گذشته (۴ شهریور) و پیش از عملیات انتحاری داعش ، فرماندهان آمریکایی قصد داشتند تا دروازه‌های فرودگاه کابل را ببندند ولی این تصمیم برای آنکه نیروهای انگلیسی بتوانند افراد بیشتری را از افغانستان خارج کنند، لغو شد، در نتیجه عضو انتحاری داعش از این فرصت استفاده کرد و توانست ۱۷۰ پناهجوی افغان و ۱۳ آمریکایی را به قتل برساند.

پنتاگون: انگلیس مسئول تلفات بالای انفجار فرودگاه کابل است

با این وجود برخی از بازماندگان این حادثه تروریستی اعلام کرده‌اند که نیروهای آمریکایی به هزاران تن از پناهجویان آتش گشودند.

برخی از رسانه‌های آمریکایی پیشتر فاش کرده بودند که مقام‌های وزارت دفاع آمریکا ۲۴ ساعت پیش از حمله انتحاری داعش دروازه اَبی پرخطرترین نقطه فرودگاه شناخته و پیش‌بینی کرده بودند که حمله‌ای پر تلفات به فرودگاه کابل انجام شود.

پیش‌تر یک فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا، به دلیل انتشار یک فیلم در انتقاد از مقام‌های ارشد پنتاگون برکنار شد.

سرهنگ دوم استوارت شلر پنجشنبه ویدئویی را در فیسبوک منتشر کرد و از سران ارشد غیرنظامی و نظامی خواست اشتباه‌های خود را در جریان خروج از افغانستان بپذیرند.

این فیلم پس از تأیید وجود تعدادی از تفنگداران دریایی در میان کشته‌شدگان حمله انتحاری در کابل منتشر شد که به گفته شلر یکی از تفنگداران دریایی کشته شده شخصی نزدیک به او بوده است.