جا ماندن بیشتر مترجم های همکار آمریکا در افغانستان

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که بیشتر مترجم های همکار افغانستانی که دارای ویزای آمریکا بودند، نتوانستند از افغانستان خارج شوند.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا گفت: بیشتر مترجم های افغانستانی و کسانی که ویزای خاص داشتند، از افغانستان خارج نشده اند.

جا ماندن بیشتر مترجم های همکار آمریکا در افغانستان

کاخ سفید چندی پیش اعلام کرده بودکه حدود ۲۰ هزار افغانستانی که طی جنگی بیست ساله در افغانستان به عنوان مترجم برای نیروهای خارجی کار کرده‌اند و اکنون نگران جانشان از حملات تلافی جویانه طالبان هستند، از آمریکا درخواست پناهندگی کرده‌اند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید مدعی شده بود که همه این ۲۰ هزار نفر، مترجمان پیشین ارتش یا نهادهای دیگر آمریکا هستند که طالبان آن‌ها را «هدف» قرار داده است.

مترجم ها و دارندگان ویزا در حالی در افغانستان جا مانده اند که آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد تمام نیروهای نظامی و شهروندان خود را از افغانستان خارج کرده است.

آمریکا همچنین بیشتر مترجم ها و شهروندان افغانستانی را که از این کشور خارج کرده، در حال حاضر در پایگاه های نظامی خود در منطقه و در شرایطی بسیار نامساعد نگهداری می کند.

پیش از این آمریکا و انگلیس وعده‌هایی برای خارج کردن تمامی کارمندان این دو کشور از خاک افغانستان داده بودند، که آنها را عملی نکردند.