مخالفت آمریکا با شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی

  آمریکا به طور ظاهری مخالفت خود را با ادامه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی ابراز داشت.

بر این اساس، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود درباره ادامه روند شهرک سازی‌های رژیم اشغالگر قدس گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به طور روشن و آشکار مخالف هر گونه ساخت و ساز یکجانبه شهرک‌های اسراییلی در اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن است.

وی افزود: برای همه طرف‌ها ضروری است که از اقدامات یک جانبه که باعث تشدید تنش‌ها می‌شود اجتناب کنند. موضع ایالات متحده حل و فصل منازعه میان فلسطینیان و اسراییل است.

مخالفت آمریکا با شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی

پرایس همزمان با مخالفت با توحش شهرک نشینان صهیونیست علیه مسلمانان فلسطینی گفت: ما مخالف کمک‌های مالی تشکیلات خودگران به خانواده فلسطینی‌هایی هستیم که اقدام به عملیات علیه نظامیان اسراییلی کرده اند.

موضع آمریکا درباره شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود واشنگتن همواره یکی از حامیان بزرگ مالی، نظامی و سیاسی تل آویو بوده است. تاکنون دو سوم از وتو‌های صورت گرفته از سوی آمریکا در شورای امنیت برای حمایت از رژیم صهیونیستی انجام گرفته است به طوری که از ۸۲ باری که واشنگتن از حق وتو استفاده کرده، ۵۳ بار آن در حمایت از رژیم مجعول صهیونیستی بوده است.

همچنین در ابعاد نظامی دولت باراک اوباما که در ظاهر یکی از منتقدان رژیم غاصب صهیونیستی محسوب می‌شد موافقت خود را با کمک نظامی سالانه ۳ میلیارد دلار به این رژیم اعلام کرد. واشنگتن بزرگترین تامین کننده ادوات نظامی به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و پیشرفته‌ترین تسلیحات شامل جنگنده‌های اف ۳۵ و سامانه‌های دفاع موشکی را در اختیار این رژیم قرار داده است.