به گزارش افکار به نقل از فارس؛ در حالی که آمریکا خود عامل اصلی ادامه ناآرامیها در سوریه و تجهیز مخالفان است، اما همواره تلاش کرده تا با فرار رو به جلو ایران و دولت سوریه را عامل ادامه ناآرامیها معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز گذشته سخنگوی کاخ سفید مجددا ایران را به دست داشتن در " رفتارهای خطرناک " در سوریه متهم کرده و عنوان کرد که درگیری‌های اخیر سوریه می‌تواند گسترده شده و به جنگی نیابتی بدل شود، مگر آنکه بشار اسد از سمت خود کناره‌گیری کند.

" جی کارنی " در اظهاراتی خصمانه که رویترز آن را اظهاراتی شدیدالحن دانسته ایران را به تلاش برای بهره‌برداری از ناآرامی‌های سوریه و استفاده از آن برای حفظ حاکمیت منطقه‌ای خود متهم کرد.

کارنی همچنین ادامه این را روند را موجب به وجود آمدن یک جنگ نیابتی در سوریه دانست و گفت: عواقب ناشی از عدم اقدام محکم، خشونت بیشتر است، خشونتی که می‌تواند از مرزهای سوریه فراتر رود، خشونتی که حتی موجب مشارکت بیشتر ایران می‌شود… تا جایی که به یک جنگ نیابتی تبدیل شود.

این اتهامات در حالی مطرح میشود که کشورهای عربی و غربی به خصوص آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه از ابتدا با تجهیر مخالفان دولت سوریه موجب تشدید ناآرامیها در این کشور شدهاند.