به گزارش افکارنیوز به نقل از دیلی میل، بیماری جدیدی که بر اثر نیش یک حشره نه چندان شناخته شده به انسان سرایت می کند، بخاطر کشنده بودن ' ایدز جدید آمریکا ' لقب گرفته است.

نام دقیق این بیماری چاگاس است که نشانه هایی مشابه دوران اولیه بیماری ایدز دارد و مثل آن بیماری کشنده در سالهای اول چندان قابل تشخیص نیست. بنا به آمار منتشر شده بیش از ده میلیون نفر درسرتاسر جهان به این بیماری دچار هستند و عمده آنها در امریکای مرکزی و مکزیک سکونت دارند والبته در مناطق مهاجر نشین و فقیر امریکا هم سی هزار بیمار شناسایی شده اند.

این بیماری از طریق حشره ای به نام تریا تومیدس به انسان سرایت می کند و می تواند به سادگی از طریق انتقال خون به دیگران منتقل شود. با توجه به شیوع این بیماری تمام بانکهای خون در آمریکا برای یافتن نشانه هایی ازا ین بیماری تست شده اند.

این بیماری در سال گذشته جان ده هزار نفر را در جهان گرفت. این بیماری با تب و خستگی عمومی بدن شروع می شود ولی بعد از مدتی دردهای عضلانی و مشکلات گوارشی به سراغ بیمار می آید و در مرحله حاد قلب بیمار دچار مشکلات جدی شده و در نهایت ترکیده و موجب مرگ ناگهانی بیمار می شود.