دیدارهای امنیتی گانتز در سنگاپور

« بنی گانتز » وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته سفر مخفیانه پنج روزه ای به سنگاپور داشته که شامل دیدارهای مرتبط با مسائل امنیتی بوده است.

مقصد سفر هفته پیش گانتز همچنان مسکوت مانده است اما رسانه های صهیونیست در این باره گزارش هایی منتشر کردند.

دفتر گانتز یکشنبه گفته بود که مکان سفر وی پس از بازگشت او در روز پنجشنبه جهت انتشار اعلام خواهد شد اما پس از آن و در روز پنجشنبه، وزارت جنگ این رژیم گفت که این موضوع برای مدت نامحدودی از انتشار منع شده است.

هنوز مشخص نیست که چرا مقصد گانتز اعلام نشده است، با توجه به این نکته که رژیم صهیونیستی و سنگاپور مدت‌هاست از روابط آزاد برخوردار بوده‌اند.

دیدارهای امنیتی گانتز در سنگاپور

طبق اعلام تایمز اسرائیل، دیگر منابع صهیونیستی مدعی شده اند که مسئله مخفی ماندن مقصد سفر گانتز از جانب سنگاپور تقاضا شده است که رژیم صهیونیستی نیز از آن تبعیت کرده است.

اطلاعاتی مبنی بر انجام این سفر و ملاقات ها در رسانه های سنگاپور به چشم نمی خورد.

پیشتر و در همین رابطه یک وبگاه فلسطینی به نقل از منابع عبری زبان نوشته بود که احتمالا مقصد سفر محرمانه هفته پیش وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی بوده است و این در حالی بود که سه شنبه گذشته هم اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه یک هواپیمای صهیونیستی برای اولین بار در فرودگاه بین‌المللی ریاض فرود آمده است.

بعدا اما ادعا شد که احتمالا مقصد این سفر محرمانه، کشور سنگاپور بوده است. رژیم صهیونیستی و سنگاپور در سال ۱۹۶۹ روابط دیپلماتیک برقرار کردند اما روابط آنها به سال ۱۹۶۵ باز می گردد و آن زمانی است که مستشاران نظامی این رژیم به طور مخفیانه به سنگاپور کمک می کردند.

همچنین سنگاپور دومین مقصد صادراتی رژیم صهیونیستی در آسیا پس از هند است که این صادرات شامل تسلیحات نیز می شود چرا که سلاح بخش قابل توجهی از صادرات این رژیم است.