وقتی بولسونارو جان کری را با جیم کری اشتباه می‌گیرد!

بولسونارو در حاشیه نشست تغییرات آب‌وهوایی (کوپ۲۶) گلاسکو به خبرنگاران گفت: من با " جیم کری " صحبت کردم اما این یک مسئله خصوصی است و متاسفانه نمی‌توانم به شما بگویم.

ویدئو منتشر شده از صحبت‌های وی در توییتر سریعا وایرال شد و تقریبا ۱۵۰ هزار کاربر در یک ساعت اول این کلیپ را تماشا کردند.

سیاستمداران و روزنامه‌نگاران برای شرکت در این نشست دوهفته‌ای که رسما به عنوان "کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل ۲۰۲۱" شناخته می‌شود، به اسکاتلند رفته‌اند. اما تنها با گذشت دو روز، این کنفرانس در حال حاضر توسط اشتباهات شرم آور شرکت کنندگان در معرض خطر قرار گرفته است.

پس از انتشار کلیپ جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی‌های افتتاحیه که در حال چرت زدن بود، این بار بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل، سیاستمدار دیگری بود که خود را در صحنه جهانی تخریب کرد.

وقتی بولسونارو جان کری را با جیم کری اشتباه می‌گیرد!

این اجلاس مدت‌ها قبل از شروع بحث برانگیز بود. از هفته‌ها پیش، منتقدان چپ و راست به ریاکاری آشکار سران کشورها که با جت‌های شخصی خود پرواز می‌کنند و از طرفی قصد کاهش هیدروکربن‌ها را دارند، اشاره کرده‌اند. همچنین عده‌ای هم این اجلاس را نوعی نمایش توسط همان سران ثروتمند قلمداد کرده‌اند.

کلودیا وب، نماینده سابق حزب کارگر انگلیس نوشت: همانطور که پیش بینی می‌شود، این سران ثروتمند و متعلق به طبقه بالا از این اجلاس صرفا برای حکمرانی خودشان استفاده می‌کنند. سخنرانان یکی پس از دیگری، که بدترین آن‌ها بوریس جانسون، نخست وزیرانگلیس است، صرفا ادعاهای پوچ مبنی براینکه "چقدر هدفمند و عالی کربن را کاهش می‌دهیم"، دارند.

رهبران بیش از ۱۲۰ کشور جهان روز دوشنبه یک نوامبر (۱۰ آبان) وارد گلاسکو شدند تا با حضور در اجلاس کوپ۲۶ (COP۲۶) درباره اقدامات فوری در زمینه آب‌وهوایی مذاکره کنند.