افکار نیوز - افشای رسوایی بزرگ تقلب در آزمون ورودی دانشگاه های آمریکا مسئولان مربوطه را وادار به تغییر شیوه برگزاری این آزمونها کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، در پی اطلاع یافتن مسئولان یک دانشگاه در ایالت نیویورک آمریکا از فروش سؤالات آزمون ورودی این دانشگاه بیست نفر به اتهام دست داشتن در فرآیند پرداخت پول توسط دانش آموزان و خرید سؤالات از فارغ التحصیلان جدید دانشگاه بازداشت شدند.

با افشای این رسوایی بزرگ در نیویورک که مسئولان برخی دبیرستان های سطح بالای منطقه نیز در آن دست داشتند، دانش آموزان برای دریافت سؤالات مربوط به هر یک از آزمونهای دانشگاه، مبلغی تا سه هزار و ششصد دلار پرداخت می کردند.
دادستان محلی در منطقه نائوسا، در اظهاراتی در این باره گفت: مشکل به این ابعاد محدود نمی شود و باید انتظار آنرا در سطح گسترده تری داشت.
کاتلین رایس، در این باره گفت.. «اینطور نیست که ما فقط در نیویورک با نقص و ضعف در قوانین امنیتی دانشگاهها مواجه باشیم. این قوانین برای تمامی دانشگاهها در سراسر کشور یکسان هستند. به همین دلیل بود که من اقدام به جلب رضایت و موافقت مسئولان مربوطه برای اعمال تغییرات در کل نظام برگزاری آزمونها در سراسر کشور کردم».
همه ساله حدود سه میلیون و پانصد هزار دانش آموز آمریکایی در آزمونهای ورودی دانشگاهها در سراسر کشور که یک شرکت خصوصی عهده دار برگزاری آن است، شرکت می کنند.
نتیجه ی این آزمون، شانس دانش آموزان را برای موفقیت و یا شکست در ورود به دانشگاه مورد نظرشان تعیین می کند.
مایکل درگارابدیان، وکیل مدافع این پرونده در اظهاراتی در این باره گفت.. «این دانش آموزان برای وارد شدن به دانشگاههای اصلی و بزرگتر، با چالش و فشارهایی مواجه هستند، و استفاده از این شیوه، کار را آسان می کند».
کریستن سالومی، خبرنگار الجزیره، در این گزارش به این نکته اشاره کرد که بخشی از مشکل موجود، ناشی از سهولت بیش از حد در شیوه انجام آن است. برای این کار، فقط نیاز بود که دانش آموزان با یک کارت دانشجویی تقلبی در یک دانشگاه که در آنجا ناشناس بودند، حاضر شده و در آزمون آن دانشگاه شرکت می کردند.
جعل کارت دانشجویی در آمریکا کاری آسان است و به فرد اجازه می دهد در جلسه آزمون شرکت کند، اما با افشای این رسوایی، اکنون ارائه ی عکس داوطلبان هم در زمان ثبت نام و هم در هنگام برگزاری آزمون، امری الزامی شده است.
دادستان منطقه، امیدوار است بازداشت دانش آموزانی که در این جریان دست داشته اند، بتواند پیامی را به گوش مسئولان و مقامات برساند تا از این مسئله درس بگیرند.
کاتلین رایس در این باره گفت.. اگر می خواهید یک برونی مرداک در آینده را ببینید، و یا مسئولان و مدیران دولتی فاسد در آینده را نظاره گر باشید، به این دانش آموزان نگاهی بیاندازید.اگر ما اکنون به آنها این درس را نیاموزیم، سی سال پس از این، به همان جایی که گفتم خواهند رسید.