چالش‌ها جهانی هیچ انحرافی در مواضع امام خمینی(ره) ایجاد نکرد

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم بیست و سومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) که جمعه شب در کاخ انیسکو در مرکز شهر بیروت ایراد کرد و سخنانش به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد، به تبیین شخصیت و مقام شامخ امام راحل پرداخت و وی را عارف و اندیشمند مبتکر اسلامی توصیف کرد.

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) فقیه بزرگ و فیلسوف گرانقدر، عارف و اندیشمند مبتکر اسلامی بود که دارای ویژگی‌های ذاتی زیادی است و ویژگی‌هایی دارد که امام در تاریخ امت از خود به جای گذاشته و برای آینده قرار داده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: نخست اینکه امام و رهبر انقلاب اسلامی مردمی که در ایران آغاز و به فروپاشی رژیم طاغوتی شاه که ژاندارم آمریکا بود، منجر شد فردی است که بنیانگذاری جمهوری اسلامی در ایران است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ایشان رهبر انقلاب بود زیرا به تنهایی انقلاب را آغاز کرد و و مردم را به بیداری و آگاهی دعوت کرد و پس از آن شاگردان و طلاب وی نیز او را همراهی کردند، ایشان رهبر انقلابی بود که پیامدهای آن تهدید، بازداشت و یورش به خانه وی بود و حتی نزدیک بود حکم اعدام وی اجرا شود و او را تبعید و فرزندش را شهید کردند.

* نقش اساسی امام(ره) در تحولات بزرگ و انقلاب‌ها آشکارتر خواهد شد

دبیرکل حزب الله لبنان از نقش برجسته، والا و ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نهادها و موسسات و ساختار سیاسی کشور ستایش کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود به ستایش از شجاعت و شخصیت والای ایشان و بازگشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور پرداخت و گفت: ایشان با اینکه احتمال سرنگون کردن هواپیمای حامل ایشان از پاریس به ایران زیاد بود؛ هراسی به دل خویش راه ندادند و انقلاب را به مرحله پیروزی رساندند.

وی افزود: روزی خواهد رسید که اهمیت نقش اساسی و آغازگری امام خمینی(ره) در همه تحولات بزرگ روی داده و انقلابهای آغاز شده ولو بعد از دهه ها، آشکار و روشن خواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان در اشاره به ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و نقش سازندگی ایشان تصریح کرد: همه می دانیم که ویران کردن ساده تر از ساختن است و بسیاری ممکن است ویران کنند اما موفق نمی شوند که بسازند. این دستاوردی عظیم تر و حساس تر(ساختن) است و بسیاری از کشورهای عربی که انقلاب را به طور کامل به پیروزی رسانده اند اکنون درمقابل این مرحله(ساختن) هستند و می توان نظامی را سرنگون کرد اما آیا می توان کشوری را ساخت و بنا نهاد؟

به گزارش فارس، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امام خمینی(ره) یک پشتوانه عقیدتی در ساختن کشور است و در تفکر اسلامی مسئله وجود یک دولت و نظام سیاسی و دولتی حاکم به معنای حکومت است و برحسب ادبیات آن زمان وجود امیر یک نیاز است و این امری طبیعی و بدیهی است که نیاز به استدلال ندارد و نیاز هر جامعه ای به حکومت نیاز به استدلال ندارد.

وی افزود: شکل نظام به استدلال و استنباط و بحثو گفتگو دارد اما نیاز به برپایی یک حکومت برای مدیریت مسائل عمومی امری فکری و بدیهی است و بنابراین به محض پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و در لحظه اول روند ساختن دولت آغاز شد و امام خمینی(ره) آماده بودند، بسیاری از این ایده ها را مورد بحثو گفت‌وگو قرار دادند و درایت، دانش و مهارت از طریق کار برای ساختن نهادهای حکومت از همان لحظه اول آغاز شد و ارتش و ادارات دولتی و املاک عمومی حفظ شد البته طبقه سیاسی فرار کردند.

سید حسن نصرالله به اقدامات امام خمینی(رض) در ساختن ساختار سیاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام راحل خواستار انتخاب مجلس خبرگانی برای تدوین قانون اساسی شد که متشکل از علماء نخبگان حقوقی و فکری و اساتید دانشگاهها و اقتصاد دادن بود و ایشان سپس خواهان تشکیل نخست وزیری شد و پیش نویس قانون اساسی را آماده شد و امام آن را به همه پرسی گذاشت و درسایه موافقت ملت ایران با آن، انتخاب اولین رئیس جمهور صورت گرفت و همه اینها در کمتر از یکسال انجام شد.

ماهیت مردمی امام راحل در لبیک مردم به ندای ایشان تجلی یافت

دبیرکل حزب الله لبنان مسئله فلسطین را یک مسئله عقیدتی و غیرقابل سازش توصیف کرد و گفت که امام خمینی(رض) از همان آغاز به فلسطین و قدس اهتمام و توجه داشتند و چالش های جهانی باعثهیچ انحرافی در موضع ایشان نشد.

سید حسن نصرالله در ستایش از حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی در تفکر تقریب بین مسلمانان و مستضعفان گامی عقب ننشستند زیرا این مسئله از نظر ایشان مسئله ای عقیدتی بود واگر شخصی غیر از امام خمینی(ره) بدنبال منافع خودش می گشت همانطور که ترکیه آتاتورک انجام داد که روی خود را به سوی غرب کرد اما امام خمینی(رض) اینکار را نکرد.

وی با اشاره به شرایط دشوار پیش روی انقلاب و ماهیت مردمی آن گفت: با وجود همه شرایط استثنایی و اضطراری و دشوار پیرامون انقلاب اسلامی در ایران، انقلاب به پیروزی رسید.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ماهیت مردمی امام راحل در لبیک مردم به ندای ایشان تجلی یافت و امام خمینی(ره) چشم به قدرت ندوخته بودند بلکه اهتمام آنها به ساختن کشور بود.

وی افزود: اهتمام و توجه امام خمینی(رض) از همان آغاز به فلسطین و قدس بود و چالش های جهانی باعثهیچ انحرافی در موضع ایشان نشد و مسئله فلسطین یک مسئله عقیدتی است و موضوع قابل سازش یا چشم پوشی نیست.

سید حسن نصرالله گفت: امام خمینی همواره به وحدت و تکامل بین مسلمانان و همچنین بین مستضعفان فرا می خواندند.

وی به جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران با حمایت غرب اشاره کرد و گفت: صدام با حمایت آمریکا و غرب و جامعه بین المللی جنگی را علیه امام خمینی (ره) و ملت ایشان به راه انداخت و در آن زمان بسیاری از کشورها در کنار صدام ایستادند و اندک کشورهایی نظیر سوریه بودند که در کنار امام راحل ایستادند.