به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "یوشیهیکو نودا" نخستوزیر ژاپن در نظر دارد فردا دوشنبه تعدادی از وزرای کابینه خود را برکنار و افراد جدیدی را جایگزین آنها کند.

بنا بر این گزارش، این اقدام نخست‌وزیر ژاپن در تلاش برای تضمین حمایت مخالفان با تصویب قانون افزایش مالیات بر فروش در این کشور صورت گرفته است.

خبرگزاری کیدو ژاپن به نقل از منابعی که نام آن ها را فاش نکرد، نوشت: " نائوکی تاناکا " ‌ وزیر دفاع، " تاکشی مائدا " نخست‌وزیر حمل و نقل، زمین و زیرساخت‌های ژاپن قرار است فردا از سمت خود عزل شوند.

بر اساس این گزراش، حزب لیبرال دموکراتیک که حزب مخالف دولت ژاپن است پیش از این درخواست برکنار شدن وزیر دفاع و وزیر حمل و نقل این کشور را به دلیل گاف‌هایشان در ماه آوریل برای تأثیرگذاری بر انتخابات محلی در ژاپن مطرح کرده بود.

این گزارش افزود: علاوه بر وزیر دفاع و وزیر حمل و نقل ژاپن، انتظار می‌رود " میشیهیکو کانو " وزیر کشاورزی این کشور نیز به دلیل نقش وی در افشای اسناد محرمانه و همکاری با یک دیپلمات چینی در این زمینه برکنار شود.

بر اساس این گزارش، ترمیم کابینه ژاپن پس از آن صورت می‌گیرد که نخست‌وزیر این کشور موفق نشد مخالفان درون حزب خودش را با طرح جدیدش برای افزایش مالیات بر فروش در ژاپن همراه کند.

نودا پیش از این از دبیرکل حزب دموکراتیک ژاپن که حزب متبوعش است خواسته بود در تصویب لایحه افزایش مالیات بر فروش با حزب لیبرال دموکراتیک این کشور همکاری‌های لازم صورت گیرد تا این لایحه پیش از پایان فصل کاری پارلمان برای تصویب نهایی راهی پارلمان این کشور شود.

با تصویب این لایحه، مالیات بر فروش در ژاپن که هم‌اکنون ۵ درصد است در دو مرحله افزایش می‌یابد و ابتدا در ماه آوریل ۲۰۱۴ به ۸ درصد و سپس در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ به ۱۰ درصد خواهد رسید.

بنا بر این گزارش، این لایحه با هدف کاهش بدهیهای ژاپن از سوی دولت این کشور مطرح شده است.