به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه خبری بیلدربرگ واچ (شبکه نظارت بر همایش بیلدربرگ) حضور بسمه قضمانی، یکی از سران شورای مخالفان سوریه در همایش سال ۲۰۱۲، همایش بیلدربرگ به وضوح آشکار میکند یکی از موضوعاتی که امسال در دستور کار این کارگزاران قدرت قرار خواهد گرفت، تلاش برای سرنگون کردن دولت بشار اسد و مستقر کردن گروهی موافق ناتو در این کشور خواهد بود.

بیلدربرگ نام کنفرانسی غیررسمی است که هر ساله به صورت کاملاً سری و محرمانه در یکی از کشورهای اروپایی یا آمریکا برگزار می‌شود. اعضای گروه بیلدربرگ تماماً انتصابی هستند و تعدادشان به ۱۲۰ تا ۱۴۰ نفر می‌رسد.

تحقیقات نشان می‌دهند این گروه مخوف با برگزاری نشست سالانه تلاش می‌کنند مسیر رویدادهای جهان را تعیین کنند.

موضوعات نشست این گروه به شدت محرمانه نگاه داشته می‌شود و برگزار کنندگان سعی می‌کنند از هر گونه نشت اطلاعات جلوگیری کنند؛ با این وجود روزنامه‌نگاران و کسانی که در مورد این همایش تحقیق می‌کنند با روشهای غیرمستقیم و نفوذی از بعضی موضوعات این همایش اطلاع حاصل می‌کنند.

با آنکه تا پیش از امسال حتّی از نام شرکت‌کنندگان هم اطلاعی در دست نبود، سایت رسمی این همایش برای اولین بار اسامی شرکت کنندگان سال ۲۰۱۲ این نشست که در شهر شانتیلی ایالت ویرجینا در آمریکا برگزار می‌شود را منتشر کرد.

در فهرست اسامی شرکت‌کنندگان نام بسمه قضانی، رئیس بخش امور خارجی شورای مخالفان سوریه و سخنگوی اسبق این شورا دیده می‌شود.

«بسمه قضمانی»، که نامش در فهرست شرکت‌کنندگان امسال همایش بیلدربرگ دیده می‌شود، رئیس بخش امور خارجی شورای مخالفان خارج‌نشین سوریه است؛ گروهی از مخالفان بشار اسد که تابستان سال گذشته با حمایت آمریکا در استانبول تشکیل شد.

به نوشته منابع خبری‌ای که همایش بیلدربرگ و اهداف آن را خلاف عرف اخلاقی و انسانی می‌دانند، «بسمه قضمانی» به خاطر تفکرات و گرایشاتی که دارد، امسال «عزیردردانه» همایش بیلدربرگ خواهد بود.

«قضمانی» از جمله سران افراطی شورای موسوم به شورای ملّی سوریه و سخنگوی این شورا است که با نوشتن سرمقاله‌های انتقادی در روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا خواستار براندازی دولت بشار اسد بوده است. مخالفت وی در طول ماههای گذشته که او از دخالت نظامی ناتو در سوریه حمایت کرده است، بیشتر جنبه افراطی و تندروانه به خود گرفته است.

بسمه قضمانی در ژانویه امسال خواستار «نظامی کردن بیشتر گروههای مخالف سوریه و دخالت نظامی در این کشور شد(به نقل از روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور)

وی همچنین در کنفرانسی که ویدئوی آن در رسانه‌های اینترنتی منتشر شد رژیم صهیونیستی را ستوده و وجود آن را برای اعراب ضروری دانسته است.

قضمانی همچنین از جمله مخالفان جدی فرهنگ قرآنی است؛ وی در مارس امسال(اسفند ماه) از قرآن ابراز خستگی کرد و گفت: «ما به فرهنگی نیاز داریم که دائما از قرآن صحبت نکند، هرچند که ما جوامعی مدنی و دموکرات داریم که هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.»

کشورهای غربی در طول هفته‌های گذشته و بعد از جنایت هولناک تروریستی شهر الحوله سوریه، تلاش کرده‌اند فشارها بر بشار اسد را افزایش دهند. غربی‌ها سعی دارند مسئولیت این جنایت هولناک را متوجه بشار اسد و دولت سوریه کنند، حتی پس از آنکه شاهدان عینی در الحوله، مسئولیت این جنایت تروریستی که در آن ۱۰۸ نفر، که بیشتر آنها کودک و زن بودند کشته شدند را متوجه گروههای شورشی مخالف بشار اسد دانستند.

گروههای نظارت بر همایش بیلدربرگ(از جمله شبکه نظارت بر بیلدربرگ) دعوت از «بسمه قضمانی» برای حضور در نشست امسال این گروه را نشانه‌ای بر این دانستند که تغییر نظام سوریه در دستور کار بیلدربرگ قرار خواهد گرفت.

تمامی اعضا از قدرتمندترین و با نفوذترین افراد در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای جهان هستند.

در فهرست شرکت‌کنندگان امسال، نام مدیر اجرایی گوکل، مدیر اداره پژوهش و راهبرد شرکت مایکروسافت و بعضی از سران رسانه‌های اجتماعی دیده می‌شود.

از جمله چهره‌های شاخص سیاسی اقتصادی در همایش امسال بیلدربرگ، معاون کمسیون اروپا، دبیر کل سازمان تجارت جهانی، نائب رئیس مجمع جهانی اقتصاد، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، فرمانده سایبری آمریکا و روسای اندیشکده‌های مهم آمریکا است.

مقامات ارشد بانکهای مهم اروپا و جهان نیز در همایش امسال این گروه شرکت می‌کنند.

یکی از موضوعاتی که طبق پیش‌بینی کارشناسان در دستور کار امسال بیلدربرگ قرار خواهد گرفت، انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا و حمایت از میت رامنی یا باراک اوباما برای انتخاب شدن در این انتخابات خواهد بود.

شواهدی که این کارشناسان به آن استناد می‌کنند به دخالت بیلدربرگ در انتخابات سالهای گذشته آمریکا و همچنین دخالت در انتخاب شدن بسیاری دیگر از سمت‌های مهم در کشورهای دیگر بوده است.

به گفته این کارشناسان، سیاستمدارانی از قبیل جورج دبلیو بوش و بیل‌کلینتون هر دو در سالهای پیش از انتخاب شدن به سمت ریاست جمهورهای آمریکا در جلسات بیلدربرگ شرکت می‌کردند.

گفته شده است تونی بلر نیز پیش از آنکه در سال ۱۹۹۷ نخست وزیر انگلیس شود، در جشنی که بیلدربرگ در سال ۱۹۹۳ ترتیب داده بود، شرکت کرده است.

همچنین شواهد نشان می‌دهند همایش سال ۲۰۰۸ این گروه در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «نقش تسهیل‌کننده» داشت: شواهد حاکی از آن هستند که تنها دو روز پس از آنکه اعضای این گروه از نامزدی باراک اوباما به عنوان کاندید حزب دموکرات حمایت کردند، هیلاری کلینتون از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد و از رقابت با نامزد مورد حمایت بیلدربرگ کناره گرفت.

بسیاری از پادشاهان و اعضای خاندان‌های سلطنتی کشورهای غربی از اعضای دائم گروه بیلدربرگ هستند.

علت انتخاب نام بیلدربرگ برای این انجمن سری، برگزاری اولین گردهمایی و نشست در سال ۱۹۵۴ در هتلی به این نام در کشور هلند بود. رسانه‌ها و نشریات این انجمن را به خاطر نام مکانی که اولین بار گرد هم آمده‌اند گروه بیلدربرگ نامیده‌اند اما شاید نام واقعی آن با آنچه که رسانه‌ها بیلدربرگ می‌گویند فرق داشته باشد.

ناظرانی که رویدادهای سالانه این همایش را رصد کردهاند میگویند یکی از کارکردهای مهم این نشست سالانه، سلطانسازی بوده است.