به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "اسکای نیوز"، معترضان ضدسلطنتی خود را آماده میکنند تا تظاهرات گستردهای را همزمان با مراسم جشن سالگرد تاجگذاری ملکه انگلیس برگزار کنند.

بنا بر این گزارش، سازمان دهندگان این اعتراضات که گروهی هستند که خود را " جمهوری " می خواند، اعلام کردند: حامیان ما از سراسر انگلیس قرار است روز یکشنبه وارد لندن شوند تا بزرگترین و پرشورترین تظاهرات ضدسلطنتی تاریخ مدرن را برگزار کنند.

بنا بر این گزارش، این تظاهرات قرار است در نزدیکی " تاوربریج " پلی که روی رودخانه تیمز لندن عبور می‌کند، در ضلع جنوبی رودخانه تیمز نزدیک ساختمان شهرداری لندن، برگزار شود؛ درست جایی که خانواده سلطنتی انگلیس به مشاهده قایق های در حال عبور خواهد پرداخت.

سازماندهندگان این تظاهرات همچنین تأکید کردند: انتظار می‌رود صدها نفر از فعالان ضدسلطنتی حتی از ویلز و اسکاتلند نیز به این اعتراضات بپیوندند.

بنا بر اعلام این سازمان دهندگان، هماهنگی‌هایی نیز با مقامات پلیس لندن برای برگزاری این تظاهرات صورت گرفته و آنها متعهد شده‌اند که اجازه دهند این تظاهرات در آرامش برگزار شود.


شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پارچه‌نوشته‌هایی را نیز حمل خواهند کرد که بر روی آنها نوشته شده است: «شهروندان سوژه نیستند»، «قدرت را به مردم بازگردانید» و «دموکراسی، نه حکومت سلطنتی».

بر اساس این گزارش، " پیتر تاچل " فعال حقوق بشر و همچنین " جوآن اسمیت " روزنامه نگار و ستون‌نویس انگلیسی به عنوان سخنرانان اصلی در این اعتراضات حاضر خواهند بود.

" گراهام اسمیت " مدیر اجرایی گروه فعالان ضدسلطنتی " جمهوری " در انگلیس اعلام کرد: پیام ما به مردم کشور این است که جنبشی فعال و در حال رشد وجود دارد که آنها می‌توانند به جای اینکه بنشینند و آن را از تلویزیون تماشا کنند، خود به آن ملحق شوند. ما یک تظاهرات آرام را ترتیب داده‌ایم و خانواده‌های بسیاری قرار است به ما ملحق شوند.

وی ادامه داد: مردم از اینکه به آنها گفته شود شصتمین سالگرد تاج‌گذاری یک نفر رئیس کشور را که امتیازات بسیاری نیز در اختیار دارد و در عین حال هیچ تأثیری بر روند تحولات کشور ندارد، جشن بگیرند. این ایده که آینده این سلطنت با برگزاری چنین جشن‌هایی تضمین می‌شود، بسیار مسخره است.

جشن سالگرد تاج‌گذاری ملکه انگلیس امروز یکشنبه در حالی برگزار می‌شود که نارضایتی عمومی و احتمال مختل شدن مراسم از سوی معترضان، مسئولان برگزاری مراسم را به ایجاد شرایط امنیتی در پایتخت انگلیس واداشته است.

بنا بر گزارش های منتشر شده، علاوه بر تعداد نیروی ثابت شهر لندن، قرار است تا ۶۰۰۰ افسر دیگر پلیس به این جمع اضافه شده و در طول برگزاری مراسم و جشن‌ها در حالت آماده باش به سر برند.

علاوه بر این، ۷۰۰۰ مامور حفظ امنیت نیز تنها در روز یکشنبه و در امتداد رود "تیمز" لندن به خط میشوند تا امنیت حرکت ناوگان ۱۰۰۰ قایقی را که در آن روز به افتخار ملکه این کشور به حرکت درمیآیند، تامین کنند.