به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از النشره، شورای اتحادیه عرب روز گذشته در نشستی فوق العاده و در راستای اقدامات ضد سوری خود توقف پخش برنامه های سوریه از ماهواره های نایل ست و عرب ست را خواستار شد.

این نشست با حضور " نبیل العربی " دبیر کل اتحادیه عرب، " شیخ حمد بن جاسم " نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، " کوفی عنان " نماینده ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد در سوریه و وزرای خارجه اتحادیه عرب در دوحه قطر برگزار شد.

این شورا از مسئولان عرب ست و نایل ست خواست تا اقدامات لازم برای توقف پخش کانال های ماهواره ای رسمی و غیر رسمی را اتخاذ کنند.

این اقدام ضد سوری اتحادیه عرب با واکنش سوریه مواجه شده است. وزارت اطلاع رسانی سوریه در این رابطه اعلام کرد که تصمیم اخیر اتحادیه عرب در راستای پنهان کردن واقعیت های سوریه نزد افکار عمومی جهان و انتشار اخبار کذب از سوی شبکه های تلویزیونی موسوم به تروریسم رسانه ای علیه سوریه و ملت آن صورت می گیرد.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) نیز به نقل از اتحادیه خبرنگاران و روزنامه نگاران سوریه در بیانیه ای تصمیم اخیر اتحادیه عرب را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام تلاشی در راستای جلوگیری از رسوا شدن دروغ ها و ادعاهای غلط علیه سوریه است. اتحادیه خبرنگاران در ادامه بیانیه این اقدام را اقدامی ظالمانه و مغایر با تمامی قوانین و اصول دانست.