درخواست مناظره ترامپ با مدیران رسانه‌های آمریکا

دونالد ترامپ ، رییس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای ضمن شکایت از مدیران روزنامه‌ها و رسانه‌ها ی مختلف گفت: اگر کسی می‌خواهد یک مناظره عمومی در مورد واقعیت‌ها و نه داستان‌های تخیلی در مورد انتخابات 2020 برگزار کند لطفا به من خبر دهد. این یک امتیاز برای رسانه ها است!

علی رغم اصرار دونالد ترامپ بعد از گذشت یک سال از انتخابات ۲۰۲۰ مبنی بر تقلب در روند رای گیری، نظرسنجی‌های عمومی این گفته را تایید نمی‌کنند.

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا دولت ترامپ در هفته‌های اخیر اعلام کرده هیچ مدرکی دال بر تقلب و اختلال در روند رای گیری انتخابات ۲۰۲۰ مشاهده نشده است.

کمیته تحقیقات کنگره که این روز‌ها به شدت مشغول بررسی حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره است می‌گوید مدارک و اسنادی در دست دارد که نشان می‌دهد دونالد ترامپ مستقیما در خشونت‌ها نقش داشته است.

دونالد ترامپ، اما ضمن رد کردن این ادعا‌ها می‌گوید حمله به ساختمان کنگره در نتیجه اعتراض مردمی به نتایج جعلی انتخابات بوده است.

درخواست مناظره ترامپ با مدیران رسانه‌های آمریکا

آدام شیف، رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما سعی کردیم از طریق استیضاح رییس جمهور سابق را مسئول خشونت‌های انتخاباتی سال جاری بدانیم. حالا هم در تلاشیم تا حقایق کامل در مورد رفتار‌های نادرست وی و اطرافیانش در این زمینه را افشا کنیم.

در هفته‌های اخیر بیش از ۲۰۰ نفر از نزدیکان و اطرافیان دونالد ترامپ علیه او در دادگاه شهادت داده اند. برخی نزدیکان از جمله مشاوران و مدیران امور مالی و کارکنان سابق کاخ سفید نیز در احضاریه‌هایی جداگانه برای ارائه مدارک و اسناد در مورد حادثه ۶ ژانویه به دادگاه فراخوانده شده اند که به اصرار دونالد ترامپ برای عدم همکاری با مقامات قضایی بسیاری از این افراد از احضاریه‌ها سرپیچی کرده اند.