آمریکا تهدید به اعزام نیرو به شرق اروپا کرد

روزنامه گاردین نوشت: رهبران اروپا می گویند درباره ایجاد «جبهه ای متحد» در مقابل هر گونه تهاجمی به اوکراین توافق کرده اند.

آمریکا همچنین تهدید کرده در صورت هر گونه اقدام روسیه در اوکراین، تحریم های اقتصادی جدیدی را علیه مسکو اعمال خواهد کرد.  

یک مقام ارشد آمریکایی گفت بایدن همچنین برای پوتین روشن خواهد کرد که آمریکا آن طور که رئیس جمهوری روسیه خواسته است، اوکراین را از عضویت در ناتو محروم نخواهد کرد.

بایدن روز دوشنبه با هدف کسب آمادگی برای نشست با پوتین، با سران اروپا گفت و گو کرد و بعد از این نشست گفت که مقام های اروپایی توافق کردند «جبهه ای متحد» در خصوص اوکراین تشکیل دهند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور، روز دوشنبه در دیدار با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین بر «حمایت تزلزل ناپذیر» واشنگتن از این کشور در مقابل «تهاجم روسیه» تاکید کرده است.

زلنسکی در پیامی توئیتری نوشت وی و بلینکن درباره تداوم «اقدامات هماهنگ و مشترک» توافق کرده اند.

آمریکا تهدید به اعزام نیرو به شرق اروپا کرد

مقام مذکور به خبرنگاران گفت اولین تهاجم نظامی روسیه به اوکراین باعث اعزام نیروها و تجهیزات بیشتری به شرق اروپا منجر شد و در برهه کنونی نیز آمریکا واکنش مشابهی را نشان خواهد داد.

پوتین گفته که خواستار «ضمانت های امنیتی: برای روسیه است که شامل ممنوعیت گسترش ناتو یا حمایت نظامی از اوکراین است. کاخ سفید گفته این موضوعات محور مذاکرات نخواهد بود.

روابط روسیه و غرب به دنبال همه پرسی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تیره شد. آمریکا وغرب از آن زمان تاکنون تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرده اند.