اعلام سه روز عزای عمومی و کشف سرنخ‌های اولیه

منابع رسانه‌ای عراقی از افزایش شمار قربانیان انفجار تروریستی امروز در بصره خبر دادند و «اسعد العیدانی» استاندار بصره، نیز در پی وقوع این انفجار با صدور بیانیه‌ای، سه روز عزای عمومی در این استان اعلام کرد.

به نوشته پایگاه خبری «السومریه»، اسعد العیدانی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «با کمال تاسف، یک حمله تروریستی خائنانه علیه بصره امن صورت گرفت که منجر به شهادت و  مجروحیت شهروندان بی دفاع شد. به دلیل این حمله دردناک، ما سه روز عزای عمومی در بصره اعلام می‌کنیم و از صمیم قلب به خانواده قربانیان تسلیت می‌گوییم و با آن‌ها ابراز همدردی می‌کنیم و متعهد می‌شویم که بزودی جنایتکاران  به صورت عادلانه مجازت شوند».

برخی از منابع عراقی، ظهر امروز (سه‌شنبه)، از وقوع انفجاری مهیب در نزدیکی بیمارستان الجمهوری واقع در بصره خبر دادند. 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) نیز با تایید این خبر، شمار اولیه قربانیان را چهار کشته و چهار مجروح اعلام کرد. 

اما پایگاه خبری «العهد» به نقل از خبرنگار خود بصره، شمار قربانیان را تا به این لحظه، ۱۶ کشته و چندین زخمی اعلام کرد.

سرتیپ ستاد «علی الماجدی» فرماندهی عملیات بصره نیز اعلام کرد: «ما سرنخ‌های اولیه‌ای درباره عاملان این انفجار در دست داریم و به مردم بصره قول می‌دهیم که به زودی همه جزئیات مربوط به این جنایت را فاش کنیم».

اعلام سه روز عزای عمومی و کشف سرنخ‌های اولیه

گروه‌ رسانه‌‌ای «الاعلام الامنی» عراق نزدیک به نیروهای مسلح این کشور، نیز با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «العهد» منتشر شد، اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اولیه، انفجار یک موتورسیکلت در چهارراه الصمود در استان بصره موجب شهادت چهار شهروند و مجروحیت چهار نفر دیگر شد و در پی این انفجار، دو خودرویی که در نزدیکی این موتورسیکلت قرار داشتند، در آتش سوختند.

الاعلام الامنی همچنین اعلام کرد که جزئیات بیشتر این حادثه را پس از تکمیل تحقیقات و گزارش‌های فنی در اختیار عموم قرار خواهد داد.