افشای جنایات یکی از خطرناکترین یگان‌های تروریستی آمریکا در سوریه

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد اعضای یک یگان بسیار سرّی آمریکا در طول پنج سال، ده‌ها هزار بمب و موشک در سوریه شلیک کرده و موجب کشته شدن شمار زیادی از غیر نظامیان در این کشور شده اند.

این روزنامه نوشت شماری از مسئولان سابق و کنونی در سازمان اطلاعات و ارتش آمریکا گفتند این یگان که نامش «تالن انویل» است بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ میلادی در سوریه به اصطلاح گشت زنی و اهداف فرضی گروه داعش را مشخص می‌کرد تا نیروی هوایی آمریکا به آنان حمله کند، اما افرادی که با این یگان کار کردند گفتند این یگان، قواعد تدوین شده برای حمایت از غیر نظامیان را دور می‌زد و موجب شد افراد غیر نظامی مانند کشاورزان در حال کشاورزی و کودکان در خیابان‌ها و خانواده‌های در حال فرار و روستائیان کشته شوند.

این روزنامه به نقل از لاری لوئیس، مشاور سابق در پنتاگون نوشت هر سال این یگانی که وی در آن کار می‌کرد به میزان زیادی بر خسارات غیر نظامیان در سوریه می‌افزود.

لوئیس که از آمار‌های محرمانه خسارات غیر نظامیان پنتاگون درباره سوریه اطلاع یافته، گفته است میانگین عملیات در سوریه ۱۰ برابر عملیات مشابه در افغانستان بود.

افشای جنایات یکی از خطرناکترین یگان‌های تروریستی آمریکا در سوریه

لوئیس که افسر سابق سازمان اطلاعات نیروی هوایی بود و به صورت روزانه با این یگان همکاری می‌کرد تأکید کرد این یگان با توجه به خساراتی که بار‌ها در میان غیر نظامیان به وجود آورد، خطرناکترین یگان در منطقه بود. از جمله اینکه در ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی، این یگان بمبی به وزن ۵۰۰ پوند (حدود ۲۳۰ کیلوگرم) به یک ساختمان که در آن ده‌ها غیر نظامی پناه گرفته بودند پرتاب کرد، اما فرماندهان به هشدار‌ها بی اعتنایی کردند، زیرا مایل به تحقیق و بررسی از این یگان نبودند چرا که در عمل به این یگان متکی بودند.