لفاظی وزیر خارجه عربستان در خصوص موضع ایران در مذاکرات وین

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی علیه کشورمان مدعی شد: موضع تند ایران در وین امری نگران کننده به شمار می‌رود.

شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی مدعی شد مذاکرات کنونی وین مثبت نیست و به نظر می‌رسد موضع سخت ایران، بازگشتی از آن چیزی است که در دور‌های پیشین بر آن توافق شده بود.

او در حاشیه کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت که برای قرائت بیانیه پایانی چهل و دومین نشست شورای همکاری خلیج فارس برگزار شده بود. او در این سخنان خود مدعی شد: ما خواهان یک توافق هسته‌ای طولانی مدت و همه جانبه با ایران هستیم و آرزومندیم مذاکرات به موفقی برسد.

لفاظی وزیر خارجه عربستان در خصوص موضع ایران در مذاکرات وین

وزیر خارجه عربستان همچنین گفت: کشور‌های شورای همکاری، مذاکرات هسته‌ای در وین را پیگیری می‌کنند و ما موضع مان را با حضور در مذاکرات اعلام کردیم. او همچنین با بیان اینکه عربستان خواهان روابط حسنه با ایران است، گفت این مسأله به همکاری تهران بستگی دارد.

گفتنی است ساعاتی پیش نیز محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در سخنانی مدعی شده بود کشورش خواستار دستیابی به یک راه حل موثر برای بحران هسته ای ایران است. او همچنین ادعا کرده بود: عربستان سعودی بر اهمیت برخورد جدی با پرونده هسته ای ایران تاکید می کند.