شکایت پسر ترامپ از عدم واکنش پدرش به حمله به کنگره آمریکا

کمیته تحقیقات درباره حمله ششم ژانویه، به برخی پیام‌ها از «دونالد ترامپ جونیور» دست یافته که نشان می‌دهند او بارها خواستار انجام اقدامی از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ، برای آرام کردن معترضان در حمله به کنگره شده است.

پسر دونالد ترامپ در این پیام‌ها به «مارک مدوز» رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، گفت: «شورش مرگبار از کنترل خارج شده است.»

«دونالد ترامپ جونیور» فرزند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا یکی از افرادی است که در آن زمان به «مارک مدوز» پیام فرستاده و از وضعیت حمله به کنگره ابراز نگرانی کرده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل عدم اتخاذ اقدامی در ساعات اولیه حمله کنگره بارها مورد انتقاد  قرار گرفته است؛ او در انتها  به هوادارانش گفت «به خانه بازگردند». البته این در حالی بود که معترضان به کنگره و جایی که نشستی برای تایید پیروزی «جو بایدن» تشکیل شده بود، حمله کرده و خساراتی به بار آورده بودند.

در پیام‌هایی که دونالد ترامپ جونیور به مارک مدوز داده است، او بار‌ها از عباراتی استفاده کرده که خواستار انجام اقدامی از سوی پدرش در رابطه با حمله به کنگره است.

شکایت پسر ترامپ از عدم واکنش پدرش به حمله به کنگره آمریکا

در یکی از این پیام‌ها پسر ترامپ نوشت: «او باید هرچه سریعتر به این چرندیات پایان دهد.»

رئیس‌جمهور سابق بار‌ها اظهارات در خصوص تشویق حامیان خود به اعمال خشونت‌آمیز در حمله به کنگره را رد کرده است. مارک مدوز یکی از افراد نزدیک به ترامپ است که در حال حاضر به دلیل عدم همکاری با کمیته تحقیق درباره حملات به کنگره متهم شناخته می‌شود.

یکی از مسئولان این کمیته در این باره می‌گوید: «در بحبوحه حملات به کنگره آمریکا، پسر ترامپ به مارک مدوز پیام فرستاد. او نیز در پاسخ گفت که با صحبت‌های او موافق است و تمام تلاشش را می‌کند که ترامپ کاری برای حمله کنگره انجام دهد.»

این مقام آمریکایی با استناد به پیام‌های رد و بدل شده میان مدوز و پسر ترامپ می‌گوید: «این پیام‌ها نشان می‌دهد کاخ سفید از تمام اتفاقاتی که آن رو در حال افتادن بود، خبر داشت.»

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، پسرش و دو مجری فاکس نیوز درباره این خبر تاکنون واکنشی نداشتند.

کمیته منتخب کنگره که در مورد حادثه ۶ ژانویه تحقیق می‌کند، از دفتر آرشیو ملی خواسته که تمامی سوابق ترامپ در کاخ سفید از جمله تمامی مکالمات تلفنی، تمامی مکاتبات وی با مشاوران و سایرین را تحویل این کمیته دهد.

این کمیته پیشتر اعلام کرده بود برای بررسی و درک بهتر نقش دونالد ترامپ در آشوب‌های انتخاباتی و در نهایت حمله به ساختمان کنگره به این مدارک نیاز دارد.