بدهی های عمومی فرانسه رکورد زد

 به گزارش موسسه مطالعات آمار و اقتصاد فرانسه (INSEE)، بدهی های عمومی فرانسه در سه ماهه سوم سال جاری (۲۰۲۱) میلادی، ۷۲ میلیارد یورو افزایش یافته و به رکورد ۲۸۳۴ میلیارد یورو رسیده است.

فرانسه که مدت هاست با بحران بدهی عمومی دست و پنجه نرم می کند و بحران شیوع کرونا نیز به آن دامن زده است. بدهی های عمومی این کشور از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون ۴۵۰ میلیارد یورو افزایش یافته است.

همچنین  صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که بدهی جهانی به دلیل بحران ناشی از همه گیری کووید-۱۹ به بالاترین حد خود از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون رسیده است. رشد ۲۸ درصدی بدهی جهانی، این رقم را به  ۲۲۶ تریلیون دلار رسانده که معادل ۲۵۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی است.  

به نوشته لوفیگارو، اقدامات دولت ها برای غلبه بر بحران شیوع کرونا و پیامدهای مخرب اقتصادی ناشی از آن در سال ۲۰۲۰ میلادی، افزایش شدید بدهی ها را رقم زد و اگر دولت ها در این خصوص اقدام نمی کردند، عواقب اجتماعی و اقتصادی ویرانگرتری به وقوع می پیوست.

بدهی های عمومی فرانسه رکورد زد

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون، فرانسه با بیش از ۸ میلیون و ۵۱۸ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۲۱ هزار نفر جانباخته ناشی از آن در جایگاه هفتم جهان و سوم اروپا قرار دارد.