کاهش محبوبیت بایدن نزد رای دهندگان سیاه‌پوست

تارنمای هیل افزود: رهبران جامعه سیاه پوستان آمریکا و نظرسنج ها می گویند بایدن برخی از وعده های خود به سیاه پوستان را محقق کرده است اما این طیف از جامعه آمریکا می گویند اشتیاق شان را نسبت به رئیس جمهوری فعلی به دلیل فقدان اقدامی در جهت برخی از اولویت های قانونی از جمله اصلاحات در پلیس و حق رای در سنا از دست داده اند.

 آل شارپتون فعال حقوق مدنی در آمریکا که خواستار جدیت بیشتر بایدن در زمینه حق رای برابر شده است گفت اگر دموکرات ها نتوانند رای دهندگان سیاه پوست را متقاعد کنند که تلاش می کنند وعده های انتخاباتی مربوط به آنها را عملی کنند، این عدم تحقق وعده ها، مساله «میزان مشارکت» رای دهندگان سیاه پوست را در انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ برای دموکرات ها ایجاد می کند.

وی در مصاحبه ای گفت: سیاه پوستان در انتخابات سال گذشته شرکت کردند که بخشی از آن به دلیل این بود که می خواستند از شر دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا خلاص شوند و بخشی دیگر با این انگیزه بود که به دنبال کسب حق رای و قانون جورج فلوید بودند. به گفته آنها نبود پیشرفت درباره چنین لوایحی اشتیاق آنها برای رای دوباره به دموکرات ها و بایدن را کاهش داده است.

یک نظرسنج دموکرات نیز که در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۰ برای بایدن نظرسنجی می کرد گفت: به طور کلی رای دهندگان سیاه پوست مانند همه رای دهندگان از وضعیت کنونی و از این که کار خاصی برای آنها انجام نمی شود دلسرد شده اند.

کاهش محبوبیت بایدن نزد رای دهندگان سیاه‌پوست

مذاکرات دو حزب اصلی در آمریکا درباره قانون اصلاح پلیس سپتامبر گذشته و بعد از این که مجلس نمایندگان آمریکا قانون موسوم به جرج فلوید را تصویب کردند، شکست خورد. مذاکرات، به رغم اعتراضات گسترده علیه بی عدالتی نژادی و خشونت پلیس بعد از مرگ فلوید بی نتیجه ماند.

تلاش های بی شمار دموکرات ها برای تصویب لوایح مربوط  به اصلاحات انتخاباتی در سنا از سوی جمهوریخواهان با مانع مواجه شده است. برای تصویب برخی از قوانین به ۶۰ رای نیاز هست.

دموکرات ها می گویند به پیشرفت های صورت گرفته در آستانه انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ متکی هستند که شامل تاکید بر منع استفاده از ابزارهای خفه کننده، تلاش برای تقویت سلامت روان و مبارزه با تبعیض و برنامه جدید وام دهی به ارزش ۸.۷ میلیارد دلار برای صاحبان کسب و کار از بین اقلیت‌ها است.

سالیس لی استاد جامعه شناسی و نظرسنج گفت: مهم است که بایدن برای نزدیک شدن به رای دهندگان سیاه پوست از ارائه اطلاعات غلط جلوگیری کند. رای دهندگان آمریکایی افریقایی تبار تحت فشار ناشی از ترس و عدم اطمینان ناشی از وضعیت اقتصادی به دلیل شرایط همه گیری و سرکوب رای دهندگان هستند. دولت باید برای رفع این بدبینی، با آنها ارتباط برقرار کند.

دِرِک جانسون رئیس انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان گفت مهم است که بایدن تلاش کند فاصله طبقاتی را از جمله با رفع اختلافات بر سر بحران وام دانشجویی کاهش دهد.