پیام توقیف کشتی اماراتی در یمن برای آمریکا و رژیم صهیونیستی

سرتیپ عبدالغنی الاسدی، کارشناس امور سیاسی و نظامی یمن ضمن هشدار به امارات درباره هرگونه نقش آفرینی منفی در تحولات میدانی یمن، تأکید کرد که توقیف کشتی اماراتی ، علاوه بر ائتلاف سعودی -اماراتی حامل پیام برای آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی اقدام نیرو‌های مشترک یمنی به توقیف کشتی اماراتی در دریای سرخ را ساقط کردن مفهوم امنیت راهبردی سعودی عنوان کرد و این عملیات را بیانگر وجود امکانات گسترده نظامی نزد نیرو‌های مسلح یمن دانست که به آنها جرأت اتخاذ تصمیم درباره توقیف کشتی‌های نظامی را می‌دهد.

«ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی یمن معتقد است که پس از سفر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ابوظبی، امارات در حال ایفای نقش متفاوتی در یمن است و تلاش می‌کند دوباره به تحولات میدانی یمن باز گردد و می‌خواهد از طریق مزدوران خود در شبوه به شهر مأرب برسد، این کارشناس نظامی می‌گوید موشک‌ها و پهپاد‌های ارتش یمن به صورت گسترده‌تر از آنچه در سال‌های اخیر به عربستان رسیده است، به امارات خواهد رسید.

این کارشناس یمنی فاش ساخت: صهیونیست‌ها با دقت و برنامه ریزی شده و در راستای منافع خود، کشور‌هایی را که می‌خواهند با آن‌ها روابطشان را عادی سازی کنند، انتخاب می‌کنند. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد کارشناسان نظامی اسرائیلی وارد دو جزیره میون و سقطری شده اند.

تلویزیون عربستان ظهر دوشنبه به نقل از ائتلاف سعودی اعلام کرد جنبش انصارالله یمن یک کشتی باری با پرچم امارات را در امتداد شهر الحدیده متوقف کرده است. این تلویزیون ابتدا مدعی شد این کشتی حامل تجهیزات پزشکی بوده است.

پیام توقیف کشتی اماراتی در یمن برای آمریکا و رژیم صهیونیستی

مدتی بعد «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد کشتی توقیف شده که متعلق به امارات بوده است برخلاف ادعای ائتلاف متجاوز باری نبوده و حامل مقادیر قابل توجهی تجهیزات نظامی است و نیرو‌های مسلح یمن در راستای حق مشروع در دفاع از خود، این کشتی را توقیف و به بندر الحدیده منتقل کرده اند.