افزایش خرید سلاح از سوی آمریکایی‌ها

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گزارش داد تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان آدمکشی در شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا ۱۲ درصد و جرائم خشونت آمیز ۶ درصد افزایش یافته است، تا جایی که بسیاری از مردم حتی در برخی از آزادترین و برخوردارترین محله‌ها نیز برای دفاع از خود به خرید سلاح گرم رو آوردند.

بر پایه این گزارش، راسل استوآرت، مالک فروشگاه سلاح در بورلی هیلز در گفتگو با فاکس نیوز توضیح داد که شدت گرفتن موج جرم و جنایت در لس آنجلس چگونه بر فروش سلاح اثرگذار است.

وی گفت: تنها ثروتمندان نیستند که برای خرید سلاح گرم اقدام می‌کنند‎‎؛ در اینجا (بورلی هیلز) جمعیتی اجاره نشین سکونت دارند که قطعا در گروه ثروتمندان قرار نمی‌گیرند؛ اما همه‌ی آن‌ها دارند برای ایمن سازی محیط زندگی خود تلاش می‌کنند و بخشی از این ایمن سازی هم با خرید سلاح گرم تحقق پیدا می‌کند.

بحران جرم و جنایت در آمریکا فراگیر شده و تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد میزان آدم کشی در منطقه‌ی هالیوود در ایالت کالیفرنیا ۵۰ درصد افزایش یافته، تیراندازی ۵۴ درصد و سرقت مسلحانه هم ۴۲ درصد بیشتر شده است.

افزایش خرید سلاح از سوی آمریکایی‌ها در پی بالاگرفتن جرم و جنایت در این کشور

وی گفت: با توجه به گسترش همه گیری عفونت ویروسی کووید-۱۹، خرید سلاح بیشتر در فضای مجازی اتفاق می‌افتد. این فروشنده سلاح گرم همچنین تاکید کرد شدت گرفتن موج جرم و جنایت در آمریکا واقعیت دارد و مردم را وحشت زده کرده است. این حجم از جرم و جنایت در آمریکا بی سابقه است؛ اگر مقام‌های کشور بخواهند این نابسامانی را لاپوشانی کنند به خودشان مربوط است، اما حقیقت این است که مردم این را درک می‌کنند و امیدوارم در انتخابات آینده برای تغییر رای بدهند.