افول محبوبیت، تهدیدی برای آینده سیاسی جانسون

در این نظرسنجی مرکز افکارسنجی "اپینیوم"مشخص شد که حمایت‌ها از حزب محافظه‌کار حاکم اندکی بیشتر شده اما همچنان حمایت‌ها از حزب کارگر در این کشور بیشتر است.

به رغم اینکه حمایت‌ها از حزب محافظه‌کار حاکم اندکی افزایش یافته اما میزان تایید عملکرد بوریس جانسون نخست وزیر این کشور به شدت منفی بوده است.

مرکز افکارسنجی "آپینیوم" اعلام کرد، در بررسی اخیر انجام شده از پنجم تا هفتم ژانویه مشخص شد که حمایت ها از حزب کارگر ۳۹ درصد بوده که در مقایسه با دسامبر گذشته تغییری نکرده این در حالی است که حمایت ها از حزب محافظه‌کار حدود دو درصد افزایش یافته و به ۳۴ درصد رسیده است. حمایت ها از حزب لیبرال دموکرات ها ۱۱ درصد  و حزب سبز پنج درصد است.

قرار نیست تا سال ۲۰۲۴ در انگلیس انتخابات سراسری برگزار شود اما  در ماه مه و زمان برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در اکثر مناطق انگلیس، جانسون و حزبش با ازمون انتخاباتی روبرو خواهد شد.

بوریس جانسون در ماههای اخیر به دلیل تحقیقات در مورد یکسری رسوایی‌ها از جمله جنجال بر سر هزینه نوسازی آپارتمانش و نقض قوانین مربوط به همه‌گیری کرونا در دولت وی با کاهش شدید محبوبیت روبرو شده است.

بر اساس اعلام مرکز آپینیوم، میزان محبوبیت جانسون پیش از کریسمس منفی ۲۴ درصد بوده است.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که افزایش تورم نیز یک مسئله مهم در میان مردم انگلیس می باشد به طوریکه ۸۶ درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی اعلام کردند که هزینه های زندگی شان افزایش یافته است.

بانک انگلیس پیش‌بینی کرده که تورم در این کشور در ماه آوریل به حدود شش درصد افزایش می یابد که بالاترین آمار طی ۳۰ سال اخیر خواهد بود.

افول محبوبیت، تهدیدی برای آینده سیاسی جانسون

پیش از این رسانه های انگلیس گزارش داده بودند که میزان محبوبیت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به دلیل جنجال بر سر برگزاری یک میهمانی در دفتر کار نخست وزیری به پایین ترین سطح خود سقوط کرده است. پیشتر نیز در پی افشای نقض آشکار مقررات قرنطینه در نخست‌ وزیری انگلیس، بیشتر شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی خواهان استعفای بوریس جانسون شده بودند.