رسوایی بوریس جانسون در جشن کریسمس

در پی افشای برگزاری جشن کریسمس در ساختمان‌های دولتی در انگلیس در اوج قرنطینه ، اکنون دو سوم از مردم انگلیس می‌گویند بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور به عنوان مسئول این رسوایی باید از سمت خود استعفا دهد.

بر این اساس، در نظرسنجی موسسه یو گاو (YouGov) در انگلیس، ۶۶ درصد از مردم انگلیس می‌گویند جانسون باید استعفا دهد که ۴۲ درصد از رای دهندگان به حزب حاکم محافظه کار در سال ۲۰۱۹، در میان این افرادند.

به گزارش این موسسه نظرسنجی، در مقایسه با آخرین نظرسنجی درباره محبوبیت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس ۱۲ پله دیگر بر خشم مردم افزوده است.

پس از انتشار رایانامه‌ای برای دعوت از کارکنان دفتر نخست وزیری انگلیس برای شرکت در یک میهمانی در سال ۲۰۲۰، در زمان اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی، اکنون بار دیگر موضوع دروغگویی بوریس جانسون، نخست وزیر مطرح شده است.

با این که بوریس جانسون، رهبر حزب محافظه کار و شماری از اعضای هیات دولت وی، بار‌ها منکر برگزاری مراسم جشن کریسمس سال ۲۰۲۰ شده اند، رایانامه جدید به همراه تصاویر اعضای شرکت کننده در میهمانی دفتر نخست وزیر نشان می‌دهد مقامات دولتی، خودشان ناقض مقررات کرونایی بوده اند.

به نوشته گاردین، اد آرگار (Ed Argar)، معاون وزیر بهداشت و درمان انگلیس گفته است مردم با فهمیدن این موضوع، خشمگین شده اند. در رایانامه‌ای که به رسانه‌ها درز کرده است مارتین رینولدز (Martin Reynolds)، منشی اصلی بوریس جانسون، از بیش از یکصد نفر از اعضای دفتر، دستیاران و مشاوران بوریس جانسون می‌خواهد که خودشان، نوشیدنی شان را به باغچه نخست وزیری بیاورند و در جشن شرکت کنند.

رسوایی بوریس جانسون در جشن کریسمس

به گزارش نظرسنجی موسسه یوگاو، دو سوم از پاسخگویان گفته اند انتشار رایانامه جدید، افتضاحی بالاتر از اخبار مربوط به برگزاری جشن‌های کریسمس در ساختمان‌های دولتی انگلیس در سال گذشته است. در گزارش نتیجه این نظرسنجی آمده است بیش از سه چهارم از پاسخگویان معادل ۷۷ درصد معتقدند پلیس باید برگزاری جشن کریسمس در دفتر نخست وزیر را پیگیری کند.