به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، همزمان با ادامه فشارهای بین المللی علیه دولت سوریه، شورشیان این کشور در ادعایی جدید اعلام کردند که دولت دمشق از گاز شیمیایی علیه شورشیان استفاده میکند.

" ریاض الاسعد " رئیس شورشیان موسوم به ارتش آزاد در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر مدعی شد که دولت سوریه از گاز شیمیایی استفاده کرده و مواردی از مسمومیت در بین شورشیان مشاهده شده است.

شورشیان همزمان با روشن شدن ابعاد جنایات " الحوله " و نقش آنها در کشتار مردم تلاش دارند تا با طرح چنین اتهام‌هایی علیه دمشق فشارهای سیاسی علیه سوریه را تشدید کرده و بحثپرونده حقوق بشری این کشور در مجامع بین‌المللی را فعال نگه دارند.

این ادعای شورشیان در شرایطی مطرح شده که دو روز قبل روزنامه صهیونیستی هاآرتص ادعا کرده بود که ممکن است در سوریه از بمب‌های شیمیایی استفاده شود.

دیروز نیز " رابرد وود " نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار بازرسی از تاسیسات هسته‌ای سوریه شده بود.

غرب در راستای افزایش فشارها بر سوریه در روزهای اخیر حملات سیاسی و دیپلماتیک گسترده‌ای را علیه دولت دمشق آغاز کرده است و در عرصه نبرد نیز شورشیان با نقض آتش‌بس نیروهای ارتش سوریه را هدف حمله قرار داده‌اند.

دولت سوریه با این وجود تاکید دارد که به مفاد طرح کوفی عنان پایبند است، طرحی که غرب هم مدعی است براساس آن باید مسئله سوریه حل و فصل شود.