به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از سایت خبری تیکت، کمیته انتخاباتی باراک اوباما اعلام کرد که در رقابت با "میت رامنی" برای کسب کمکهای نقدی مردم آمریکا شکست خورده است.

بر اساس این گزارش کمیته انتخاباتی رامنی توانسته ۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کمک مالی از مردم آمریکا دریافت کند در حالی که کمیته انتخاباتی اوباما فقط توانسته ۶۰ میلیون دلار کمک مردمی جمع آوری کند.

ظرف روزهای اخیر این برای دومین بار است که دموکرات ها از جمهوریخواهان شکست می خورند. بار اول در انتخابات روز سه شنبه ویسکانسین بود که نامزد جمهوریخواهان توانست رقیب دموکرات خود را شکست دهد.

بر اساس این گزارش، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرایندی هزینه بر است و از همین رو نامزدهای انتخاباتی اغلب اقدام به جمع آوری کمک های مردمی می کنند.

در همین رابطه " جیم مسینا " رئیس کمیته انتخاباتی اوباما اعلام کرد: این بار ما شکست خوردیم. ما در جمع آوری کمک های مردمی شکست خوردیم. و من از مردم می خواهم که کیف های پول خود را باز کنند.

وی در ادامه با اشاره به ثروتمند بودن رامنی و دوستان پولداری که در اطراف وی هستند افزود: زمانیکه رامنی به عنوان نامزد جمهوریخهواهان مطرح شد ما می دانستیم که این لحظه(شکست در جمع آوری کمک های مردمی) فرا می رسد. اینکه در مرحله بعدی انتخابات چه وضعیتی پیش می آید بستگی به شما رای دهندگان دارد.

رئیس کمیته انتخاباتی اوباما در ادامه برای جبران کسری کمک های مردمی اهدا شده به این کمیته از طرفداران باراک اوباما خواست که هر کدام حداقل مبلغ سه دلار به کمیته کمک کنند تا مسیر پیروزی اوباما در انتخابات ماه نوامبر هموارتر شود.

به گفته افراد فعال در کمیته های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، فرم های درخواست کمک نقدی از طریق پست الکترونیکی ( ای میل ) برای طرفداران ارسال شده و بر اساس مبالغی که این افراد در دفعات قبل به کمیته پول اهدا کرده اند از آنها خواسته شده تا این بار نیز به میزان همان مبلغ به کمیته کمک کنند.