به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از الجزیره، بعد از اینکه دادستانی کل بحرین اعلام کرد که نبیل رجب، فعال حقوق بشر بحرینی بار دیگر با حکم دستگاه قضایی رژیم آل خلیفه بازداشت شده است، صدها بحرینی معترض با برگزاری تظاهراتی آزادی هر چه سریعتر وی را خواستار شدند.

این تظاهرات که به شکلی ویژه در خیابان‌های مختلف جزیره ستره در نزدیکی منامه، پایتخت بحرین برگزار شد، با دخالت نیروهای امنیتی و پلیس رژیم آل خلیفه به خشونت کشیده شد.

پلیس ضدشورش رژیم آل خلیفه برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان معترض بحرینی اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و سمی به سوی آنها کرد و موجب شد تا تظاهرات‌کنندگان بحرینی با پرتاب بمب‌های دست ساز و کوکتل مولوتف به دفاع از خود بپردازند.

در حمله نیروهای امنیتی و نظامی آل خلیفه به معترضان بحرینی ده‌ها نفر مجروح شدند.

این درحالی است که به غیر از جزیره ستره دیگر شهرها و روستاهای بحرین نیز شاهد برگزاری تظاهرات برای برقراری نظامی دموکراتیک و آزاد در بحرین بود.

دادستانی رژیم آل خلیفه دلیل بازداشت نبیل رجب توسط دستگاه قضایی این رژیم را نوشتن مطالبی علیه " خلیفه بن سلمان آل خلیفه "، نخست وزیر رژیم بحرین و متهم کردن وی به فساد بیان کرده است.

دادستانی رژیم آل خلیفه همچنین مدعی شده یکی دیگر از دلایل بازداشت نبیل رجب شکایت چند شهروند بحرینی از وی نیز بوده است.

نبیل رجب فعال حقوقی بحرینی و رئیس سازمان حقوق بشر این کشور هفته گذشته به قید وثیقه آزاد شده بود.

این درحالی است که پایگاه خبری لبنانی " النشره " در خبری اعلام کرد که احزاب مخالف رژیم آل خلیفه در بیانیه‌ مشترکی از مردم این کشور دعوت کرده‌اند تا در تظاهراتی که امروز در این کشور تحت عنوان " جمعه حق تعیین سرنوشت " برگزار می‌شود، مشارکت فعال داشته باشند.

جمعیت " الوفاق الاسلامی "، بزرگ‌ترین گروه معارض بحرینی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، مناطق و روستاهای این کشور آماده شرکت در تظاهرات امروز علیه رژیم آل‌خلیفه هستند.

این تظاهرات قرار است از ساعت ۱۷ امروز (جمعه) به وقت محلی از خیابان "البدیع" در منامه، پایتخت بحرین آغاز شود.