به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، روزنامه ایندیپندنت نوشت: اسناد قانونی منتشر شده در آمریکا در پی یک نزاع حقوقی نشان می دهد که "عبدالعزیز بن فهد" به همراه یکی از نزدیکانش شرکتی را با سرمایه یک میلیارد دلار در اختیار دارد.

به نوشته این روزنامه، امپراتوری املاک محرمانه این شاهزاده که به یک میلیارد دلار رسیده، اکنون به دلیل اختلافات حقوقی خاندان سعودی در معرض فاش شدن است.

این اسناد که به دادگاهی در آمریکا ارایه شده، نشان می دهد که شرکت عظیم نفتی " بریتیش پترولیوم " و شرکت سامانه‌های دفاعی British Airspace Systems از مستاجران ساختمان‌های این شاهزاده سعودی هستند.

با این حال وکلای این شرکت از دادگاه خواسته‌اند جزئیات مربوط به مالکیت آن همچنان محرمانه باقی بماند.

این اسناد نشان می دهد که عبدالعزیز بن فهد و " شیخ خالد العساف " که از نزدیکانش به شمار می آید، طی ۱۵ سال گذشته چندین ساختمان در مناطق مختلف آمریکا در اختیار دارند. این شرکت همچنین ۲ ساختمان از ۴ ساختمان شرکت بریتیش پترولیوم را در هوستون تگزاس خریداری کرده است. این شرکت از سال ۱۹۹۶ حدود ۳۷۹ میلیون دلار از طریق خرید و فروش ساختمان در آمریکا درآمد کسب کرده و همچنان ۱۵ مجتمع در ۹ ایالت آمریکا در اختیار دارد که ارزش آنها بالغ بر ۹۸۵ میلیون دلار برآورد شده است.

در شکایت مطرح شده علیه این شرکت آمده است که صاحبان آن مبالغی نامتعارف از مشتریان خود دریافت کردهاند.