به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه کیهان،هفته نامه نوول ابزواتور ضمن انتشار تحليل فوق از قول نيكلا باوره (متخصص علوم اجتماعي و تاريخ، و نويسنده كتاب فرانسه اي كه سقوط مي كند) نوشت: اروپا در يك وضعيت بحراني و خطرناك قرار دارد.

فرانسوا اولاند در زمانی به ریاست جمهوری فرانسه رسیده که اقتصاد فرانسه متوقف شده و رشد اقتصادی تقریبا به صفر رسیده است. بیکاری دائما رو به افزایش است و تولید فرانسه نسبت به سال ۲۰۰۷،۱۰ درصد کم شده اما از آن سو کسری بودجه رکورد تازه ای را به ثبت رسانده است.


این تحلیلگر فرانسوی می افزاید: نتیجه تمام این ها چیزی نبوده جز فقیرتر شدن فرانسوی ها. با این حال، فرانسوی ها ده درصد بیشتر از آن چه تولید می کنند مصرف می کنند؛ بنابراین اولین عامل رشد اقتصادی منفی، مصرف است.


باوره درباره انتخابات اخیر فرانسه می گوید: دور اول این انتخابات نشان داد که یک سوم آرا در جبهه ای که این تحلیلگر آن را «جبهه پس زدن» می خواند، قرار داشتند. انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که جامعه فرانسه عمیقا دچار چندپارگی شده است.

وی می گوید: فرانسه زیر بار سه دهه بحران خرد شده، احترام و ارزش های فرانسوی از بین رفته است و این امر یک درجه فرانسه را به گسست نزدیک کرده است. همچنین اقتصاد فرانسه از سال ۲۰۰۷ تاکنون مدام در حال رکود است. از نظر نیکلا باوره، «مشکلات فرانسوی ها با عقبگردهای اروپا، دو چندان شده است. اقتصاد منطقه یورو نیز ۴ درصد پسرفت داشته و آمار بیکاری در این منطقه به ۱۱ درصد رسیده است».

وی می گوید: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری یک سوم رای دهندگان در دور اول، به کاندیداهایی رای دادند که بسیار ملی گرا و ضداروپا بودند. دوران معاصر اروپا با دهه ۳۰ قرن ۲۰ در این قاره است[ظهور فاشیسم] و نباید حافظه تاریخی کوتاه مدت داشت.