ورود ۸۱ تُن مهمات آمریکایی به اوکراین

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که چهارمین هواپیمای آمریکایی حامل ۸۱ تن مهمات وارد این کشور شد و کی‌یف منتظر تعداد بیشتری از محموله‌های تسلیحاتی است.

الکسی رزنیکوف در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «این بار چهارمین هواپیما، ۸۱ تن مهمات با کالیبر‌های مختلف به اوکراین تحویل داد، هفته آینده منتظر هواپیمای دیگری هستیم که از آمریکا با کمک نظامی-فنی برای ارتقای توان دفاعی اوکراین می‌آید.»

روز جمعه، خبرگزاری RBC متعلق به اوکراین به نقل از یک منبع در وزارت دفاع اوکراین گزارش داد که واشنگتن شروع به ارائه کمک‌های نظامی، مادی و فنی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار کرده است که قرار است با ۴۵ هواپیما به کی‌یف منتقل شود. این کمک‌ها شامل سلاح گرم سبک و ضد زره و مقادیری مهمات است.

پیش از این نیز جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به تنش‌ها درباره مناقشه اوکراین، مدعی شد: «ما آماده حمایت از هر ابتکار بین‌المللی برای کاهش تنش در شرق اوکراین هستیم. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با همتای اوکراینی خود درباره تلاش‌های بازدارنده علیه روسیه و تعهد ما به حاکمیت اوکراین به صورت تلفنی گفت‌وگو خواهد کرد.»

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش‌تر اعلام کرده است: «ما ۳ محموله سلاح به اوکراین فرستاده‌ایم و تعداد بیشتری از این سلاح‌ها در راه است.»

ورود ۸۱ تُن مهمات آمریکایی به اوکراین

این در حالی است که روز چهارشنبه، آمریکا ۷۹ تن مهمات و سلاح از جمله ۳۰۰ موشک ضد زره جاولین را به اوکراین تحویل داد. رسانه‌ها گزارش دادند که دولت اوکراین منتظر ۴۵ هواپیمای بارگیری شده با کمک‌های نظامی از سوی آمریکا است که تاکنون ۴ فروند از آن‌ها به کی‌یف رسیده‌اند.