کره شمالی باز هم موشک آزمایش کرد

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی صبح دوشنبه به وقت محلی اقدام به شلیک پرتابه ناشناس کرده است.

این هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی طی دو هفته اخیر است. 

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، ارتش کره جنوبی اعلام کرده است که کره شمالی این پرتابه را که هنوز مختصات آن مشخص نیست به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. دولت ژاپن در واکنش اولیه به این آزمایش اعلام کرده است که پیونگ یانگ احتمالا یک موشک بالستیک آزمایش کرده است. 

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفته پرتاب این موشک را در استان «جاگانگ» در نزدیکی مرز چین با کره شمالی شناسایی کرده است. این همان منطقه‌ای است که کره شمالی در سپتامبر 2021 و ژانویه 2022 موشکهای فوق فراصوت خود را مورد آزمایش قرار داده بود. 

«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی نیز فورا خواستار نشست شورای امنیت ملی این کشور شده است. 

اگر این آزمایش تایید شود هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه جاری است؛ رقمی که بیشتر از تمام آزمایش‌های موشکی این کشور در سال ۲۰۲۱ است. 

کره شمالی روز چهارشنبه نیز اعلام کرده بود که دو فروند موشک کروز دوربُرد و هدایت‌شونده تاکتیکی سطح به سطح را آزمایش کرده و رهبر این کشور نیز از کارخانه محل تولید این تسلیحات بازدید کرده است.

کره شمالی باز هم موشک آزمایش کرد

به دنبال آزمایش موشکی روز چهارشنبه، سخنگوی اقدام خارجی اتحادیه اروپا از کره شمالی درخواست کرد به آزمایش‌های موشکی خاتمه داده و به گفت‌وگوها درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره بازگردد.