به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، مهمترین خبر مرتبط با ایران که امروزT توجه مطبوعات جهان را به خود جلب کرده، نتیجه مذاکرات روز گذشته ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

به دنبال اظهارات «هرمن ناکارتس»، معاون مدیر کل آژانس، همه رسانه‌هایی که این خبر را انتشار داده‌اند، آن را ناامید کننده و توقفی در روند مذاکرات خوانده‌اند؛ برای نمونه، «وال استریت ژورنال» ضمن اشاره به این خبر نوشته است: این عدم موفقیت سبب بروز نگرانی‌هایی درباره چشم انداز مذاکرات مسکو شده است.

«نیویورک تایمز» نیز با انتشار این خبر نوشته، پس از یک دوره خوش‌بینی نسبت به مذاکرات، پیشرفت نداشتن گفت‌و‌گوهای دیروز، موجب تغییر جو جهانی شده است.


«واشنگتن پست»، «نیشن» پاکستان، «آیریش تایمز»، «گاردین» و بسیاری دیگر از روزنامه‌ها، امروز این خبر را منتشر کرده‌اند.

پس از افشاگری «نیویورک تایمز» درباره سیاست جدید امنیتی اوباما و توسل وی به جنگ‌های سایبری، «اف. بی. آی» به واسطه پیگیری‌های جمهوری خواهان، آغاز به تحقیق و تفحص در این باره کرد.

به گفته جمهوری خواهان، این تحقیق به منظور کشف سرچشمه درز اخبار محرمانه از کاخ سفید به بیرون انجام می‌گیرد. در همین ارتباط، نشریه «فارین پالیسی» سخنان جدید اوباما را منتشر کرده که ضمن انتقاد شدید از این روند، آن را کاری «تهاجمی» علیه دولت خود دانسته است.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص»، بخشی از سخنان «ریچارد ویلیامسون»، دستیار «میت رامنی»، کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را منتشر کرده که در آن، درباره ایران سخنانی مطرح کرده است.

وی گفته، رامنی به تهدیدهای آمریکا علیه ایران اعتبار خواهد بخشید و به ایران نشان خواهد داد که «شهر، کلانتر جدیدی پیدا کرده» است!


اما اخبار اقتصادی نیز امروز بخش مهمی از مطالب مربوط به ایران را تشکیل می‌دهند. روزنامه «نیشن» پاکستان از تکمیل شدن خط لوله ایران پاکستان تا دسامبر ۲۰۱۴ خبر داده است. این روزنامه خبر فوق را به نقل از وزیر نفت پاکستان نقل کرده و نوشته، شرکت‌هایی نیز برای ساخت این خط لوله در نظر گرفته شده‌اند.


در خبر دیگری در همین رابطه، روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان از موافقت چین با همکاری در پروژه ساخت این خط لوله خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، چین که پیش از این نسبت به مشارکت در این طرح ابراز بی‌علاقگی کرده بود، این بار نسبت به مشارکت و تأمین مالی بخشی از آن ابراز علاقه کرده است.

«آصف علی زرداری»، رئیس جمهور که به همراه برخی دیگر از مقامات پاکستان، هم اکنون در چین هستند، در این مورد با مقامات چینی گفت‌و‌گو و رضایت آنان را جلب کرده است.

با این حال، خبرهای رسیده از همسایه هند، یعنی پاکستان تا این اندازه امیدوار کننده نیست. به نوشته روزنامه «تایمز اقتصادی»، «جایپال ردی»، وزیر نفت هند از تلاش این کشور برای یافتن جایگزین‌هایی برای نفت ایران خبر داده است.

به گفته وی، شرکت‌های پالایش نفت هند، هم‌اکنون مذاکرات خود را با دیگر کشورهای تولیدکننده نفت آغاز کرده‌اند و با آغاز تحریم‌ها علیه ایران، مشکلی از بابت عرضه متوجه هند نخواهد شد.

در پایان، در خبری ورزشی، سایت «پنینسولا»(شبه جزیره) قطر با اشاره به شکست سنگین روز گذشته تیم ملی این کشور در مقابل کره جنوبی، از آماده شدن این تیم برای بازی مقابل ایران خبر داده است.

پائولو آئوتوری، مربی تیم قطر از بازیکنان خود خواسته شکست دیروز را فراموش کرده و تمرکز خود را بر ایران و ادامه راه خود قرار دهند.