حمله شورشیان به تاسیسات زیربنایی سوریه

به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تی وی، رسانههاي سوريه روز جمعه اعلام کردند، گروههاي مسلح مخالف دولت يک ژنراتور برق در نزديکي دمشق را گلوله باران کرده و موجب خاموشي در مناطق اطراف شدند.

عماد خمیس وزیر برق سوریه، به خبرگزاری دولتی سانا گفت خدمات آتش نشانی کشور موفق به خاموش کردن آتش ناشی از این حمله شد.

همچنین بنابر گزارش‌های منتشر شده، مردان مسلح واحدهای نظامی را که از میدان نفتی در استان شرقی دیرالزور محافظت می‌کردند، مورد هدف قرار دادند.

رسانه‎های محلی سوریه نیز اعلام کردند که در جریان تبادل آتش بین شورشیان مسلح و نیروهای امنیتی سوری، چندین مهاجم کشته شدند.

این در حالی است که در جریان انفجار دو خودرو بمب‌گذاری شده در دمشق، ۵ نفر از جمله افسران پلیس جان خود را از دست دادند. همچنین در جریان انفجار خودرو بمب‌گذاری شده دیگری در استان ادلب، دو افسر پلیس کشته شدند.

با وجود آتش‌بس که قسمتی از طرح صلح کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب است، خشونت در سوریه به شدت ادامه دارد.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی‌بوده است که در آن شمار زیادی از جمله نیروهای امنیتی در طول ۱۵ ماه گذشته کشته شده‌اند.

در حالي که غرب و مخالفان سوريه، دولت اين کشور را به کشتار معترضان متهم ميکنند، دمشق "قانونشکنان، خرابکاران و گروههاي تروريستي مسلح را عامل ناآراميها دانسته و تاکيد ميکند خشونت و ناآرامي در اين کشور از خارج طراحي و هدايت ميشود.