پیشتازی " محمد مرسی " از " احمد شفیق "

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع نوشت: با پایان زمان اخذ رای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر در شعب خارج از این کشور، شمارش آرای آغاز شده است و بر اساس نتایج اولیه به دست آمده، "محمد مرسی"، نامزد جماعت اخوان المسلمون از "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک و نامزد مستقل غربگرا پیش افتاده است.



آرای شمارش شده به تفکیک کشورها



- در کشور روسیه:

بر اساس آرای شمارش شده در این کشور محمد مرسی ۶۰ رای و احمد شفیق ۲۴ رای کسب کردند.



- در کشور آلمان:

بر اساس آرای شمارش شده در این کشور از ۱۳۸۷ رای محمد مرسی بر ۱۰۴۹ رای و احمد شفیق بر ۳۳۸ رای دست یافته‌اند.



- در کشور یمن:

بر اساس آرای شمارش شده در این کشور از ۲۶۷ رای محمد مرسی ۲۰۸ رای و احمد شفیق ۵۹ رای کسب کردند.



- در کشور پاکستان:

بر اساس آرای شمارش شده در این کشور از ۳۱ رای ریخته شده به صندوق‌ها محمد مرسی بر ۱۷ رای و احمد شفیق بر ۷ رای دست یافته‌اند و ۷ رای نیز باطل بوده است.



- در کشور مالزی:

بر اساس آرای شمارش شده در این کشور از ۲۱۹ رای ریخته شده به صندوق‌ها محمد مرسی بر ۱۹۶ رای و احمد شفیق بر ۲۳ رای دست یافته‌اند.



- در کشور سریلانکا:

بر اساس آرای شمارش شده در این کشور از ۱۸ رای ریخته شده به صندوق‌ها محمد مرسی با ۱۵ رای و احمد شفیق تنها با ۱ رای از رقیب خود جلو افتاد و ۲ رای نیز باطل بوده است.



- در کشور بنگلادش:

بر اساس آرای شمارش شده در این کشور از ۵۲ رای ریخته شده به صندوق‌ها محمد مرسی بر ۳۹ رای و احمد شفیق بر ۱۱ رای دست یافته‌اند و ۲ رای نیز باطل بوده است.



- در کشور اردن:

بر اساس آرای شمارش شده در این کشور از ۱۲۹۷ رای ریخته شده به صندوق‌ها محمد مرسی ۸۵۶ رای و احمد شفیق ۴۰۷ رای را کسب کردند و ۳۴ رای نیز باطل بوده است.



- در کشور لبنان:

بر اساس آرای شمارش شده در این کشور از ۳۰۷ رای احمد شفیق بر ۱۶۹ رای و محمد مرسی بر ۱۳۲ رای دست یافته‌اند.



- در کشور ایرلند:

بر اساس آرای شمارش شده در این کشور احمد شفیق ۱۳۸۹ رای و محمد مرسی بر ۳۰۱ رای دست یافته‌اند.



- در کشور اتیوپی:

بر اساس آرای شمارش شده در این کشور از ۴۷ رای ریخته شده به صندوق‌ها محمد مرسی بر ۲۲ رای و احمد شفیق بر ۱۸ رای دست یافته‌اند و ۷ رای نیز باطل بوده است.



- در کشور تونس:

بر اساس آرای شمارش شده در این کشور احمد شفیق بر ۵۳ رای با میانگین ۷۱.۶۳ درصد و محمد مرسی بر ۲۱ رای با میانگین ۲۸.۳۷ درصد آرا دست یافته‌اند.



- براساس گزارش‌ سفارت مصر در کانبرا از ۱۷۱۰ رای ریخته شده به صندوق‌های اخذ رای در شهر سیدنی احمد شفیق ۱۶۹۰ رای با نسبت ۸۲ درصد آرا را از آن خود کرده است. این گزاش می‌افزاید: محمد مرسی تنها موفق شد، ۱۷.۵ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.



- در ملبورن نیز از ۹۸۳ رای ریخته شده به صندوق‌‌ها ۸۵۵ رای برای احمد شفیق و ۱۲۸ رای برای محمد مرسی به صندوق‌ها ریخته شده است.



- در نیوزلند احمد شفیق بر ۶۶.۵ درصد آرا و محمد مرسی بر ۳۳.۵ درصد آرا دست یافتند. کل آرای ریخته شده در نیوزلند ۱۵۵ رای بوده است.



- در سیدنی احمد شفیق بر ۶۲.۵ درصد آرا و محمد مرسی بر ۳۷.۵ درصد آرا دست یافتند. کل آرای ریخته شده در کانبرا ۱۷۶ رای بوده است.