آمریکا بقایای داعش را به اوکراین می‌فرستد

سازمان اطلاعات روسیه اعلام کرد که پایگاه نظامی «التنف» که نیرو‌های آمریکایی در سوریه آن را اشغال کرده‌اند، به اردوگاهی برای آموزش تروریست‌های داعشی که قرار است برای کمک و حمایت نئونازی‌ها، به منطقه دونباس در شرق اوکراین فرستاده شوند، تبدیل شده است.

به گزارش راشاتودی، در بیانیه سازمان اطلاعات روسیه آمده است که آمریکایی‌ها در پایان سال ۲۰۲۱ ده‌ها تروریست داعش را از روسیه و کشور‌های مستقل مشترک المنافع، آزاد کردند و به پایگاه التنف در سوریه فرستادند و در آنجا قبل از اعزام به اوکراین تحت آموزش ویژه برای انجام اقدامات خرابکارانه و تروریستی قرار گرفتند.

سازمان اطلاعات روسیه در ادامه این بیانیه اعلام کرد آمریکا همچنان به تشکیل گروه‌های تروریستی جدید ادامه می‌دهد و قصد دارد آن‌ها را از طریق لهستان به اوکراین بفرستند. از طرفی دیگر نیز سیا و فرماندهی عملیات ویژه نیرو‌های مسلح آمریکا  به بسیج واحد‌های جدید داعش در خاورمیانه  و کشور‌های آفریقایی ادامه می‌دهند.

بشار الجعفری، معاون وزیر خارجه سوریه پیش‌تر در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرده بود که کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به عنوان طعمه‌ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند. آمریکا برای جلوگیری از رسیدن گاز روسیه به اروپا، این جنگ را در اوکراین ایجاد کرده است.

الجعفری در ادامه با بیان این‌که تروریست‌های داعش در سوریه و نئونازی‌ها در اوکراین تحت یک فرماندهی کار می‌کنند، گفته بود که اسناد سوریه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در خاک سوریه با انتقال تروریست‌های داعش از یک مکان به مکان دیگر در حال بازیابی و تجدید قوای آن‌ها هستند.

آمریکا بقایای داعش را به اوکراین می‌فرستد