به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، ۴۶ سال پیش پیشرفته ترین ناو جاسوسی وقت ایالات متحده مورد حمله هوایی جنگندههای رژیم اشغالگر قدس قرار میگیرد و ۳۴ نفر از خدمه آن کشته شده و ۱۷۴ نفر دیگر نیز مجروح میشوند. شدت حملات به قدری است که ناو جاسوسی U.S.S. Liberty از کار میافتد.

رژیم اشغالگر قدس این حمله را یک اشتباه! تلقی می‌کند و مقامات آمریکایی نیز از این حادثه با سکوت عبور می‌کنند. در طول مدت این ۴۶ سال رسانه‌های آمریکایی نیز به هیچ وجه اقدام به پوشش اخبار این واقعه مرموز و تعجب برانگیز نمی‌کنند.

در این زمان رژیم صهیونیستی سرگرم جنگ سوم خود با اعراب است و در حال نبرد با نیروهای مصری، سوری و اردنی. مقامات آمریکا نگران از حمله این رژیم به سوریه متحد شوروی و احتمال واکنش شوروی در صورت حمله اسرائیل به سوریه، تلاش می‌کنند تا از طریق ارسال ناو جاسوسی U. S. S. Liberty که قابلیت شنود تمامی مکالمات راداری، خطوط تلفی و بی سیمی و رمز گشایی آنها را در شعاع ۵۰۰ مایلی دارد، نسبت به تصمیم احتمالی اسرائیل در مورد حمله به سوریه اطلاعات کسب کنند تا در صورت لزوم بتوانند جلوی عواقب ورود شوروی به جنگ را بگیرند.

موشه دایان وزیر جنگ وقت رژیم اسرائیل با اطلاع از ماموریت ناو آمریکایی، دستور هدف قرار دادن ناو را صادر می‌کند. تنها زمان کمی پیش از حمله هوایی به ناو U. S. S. Liberty، دفتر وابسته نظامی ایالات متحده از جریان تصمیم حمله نیروهای رژیم اسرائیل به ناو U. S. S. Liberty مطلع می‌شود و اقدام به اطلاع رسانی به آمریکا می‌کند.

پس از روشن شدن طرح رژیم اسرائیل، وزارت دفاع ایالات متحده با ارسال سه پیام رمزگزاری شده با طبقه بندی فوق سری دستور دور شدن ناو U. S. S. Liberty از آب‌های اسرائیل را صادر می‌کند، پیام‌هایی که ناو ایالات متحده هیچگاه آنها را دریافت نکرد! بعد از مدتی جنگنده‌های اسرائیلی در عرشه پیشرفته‌ترین ناو جاسوسی آمریکا حمام خون براه انداختند و ۳۴ خدمه کشتی را کشته و ۱۷۴ نفر دیگر را زخمی کردند.

فشار لابی‌های صهیونیستی داخل آمریکا هم مانع از آن شد که هیچ اقدامی در واکنش به این حمله اسرائیل از سوی آمریکا صورت پذیرد.

امروز سالگرد این واقعه است، روزی که دهها بازمانده از آن واقعه وحشتناک، همه ساله دور هم جمع میشوند و تلاش میکنند تا ماهیت خطرناک رژیم اشغالگر قدس را برای جامعه خفته آمریکا روشن کنند.