پمپاژ نفت به بازار جهانی در دست یمن است نه عربستان

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله در مصاحبه با شکه المیادین با عملیات قهرمانانه شب گذشته در تل آویو را پیامی برای اشغالگران دانست و عنوان کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال امنیت کاذب است و دیدار‌ها با مقامات کشور‌ها امنیت آن‌ها را تأمین نمی‌کند و رژیم صهیویستی تنها یک نهاد کارآمد برای خدمت به منافع آمریکا است. عملیات فلسطین در تغییر موازنه نه تنها در فلسطین بلکه در منطقه تاثیر خواهد داشت.

البخیتی در ادامه به موضوع جنگ یمن پرداخت و با بیان اینکه ادامه محاصره به معنای ادامه حملات علیه کشور‌های متجاوز است، گفت:  «ما به دشمن و دوست میگوییم که محاصره یمن و ادامه آن یک اقدام نظامی است. سعودی‌ها می‌دانند که انصارالله حاضر به مذاکره در ریاض نیست. اگر توقف عملیات نظامی شامل توقف محاصره نباشد، آن را ادامه تجاوز تلقی خواهیم کرد.»

این مقام یمنی در ادامه اظهار داشت که تجاوز به یمن با تصمیم آمریکا صورت گرفت و تداوم آن به نفع آمریکاست، نه منافع عربستان و امارات و هدف ابتکار عربستان، دور زدن ابتکار رئیس جمهور المشاط است و  اگر عملیات «شکستن محاصره یمن» نبود، عربستان  ابتکار عمل برای آتش بس را به دست نمی‌گرفت.

او ابتکار پیشنهادی مهدی المشاط را عادلانه و منصفانه در راستای صلح دانست و گفت که هنوز سیگنال‌های مثبتی از عربستان دریافت نشده است.

پمپاژ نفت به بازار جهانی در دست یمن است نه عربستان

البخیتی در انتها با اشاره به حمله اخیر به آرامکو تاکید کرد که همه متوجه شدند که تصمیم برای پمپاژ نفت بیشتر به بازار جهانی دیگر در دست عربستان  و امارات نیست، بلکه در دست یمن است.